گروه اقتصادی: رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران گفت: به دنبال ابلاغ سیاست‌های اصل 44، ماموریت‌های هریک از نقش‌آفرینان (سه قوه) باید مشخص و به آنها ابلاغ شود و طبق برنامه زمانبندی شده‌ای باید به‌طور هماهنگ اقدامات لازم به مردم گزارش شود.

 محمد نهاوندیان در جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران اظهار داشت: حصول امنیت اقتصادی لازم باید برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود. وی افزود: اجرای واقعی سیاست‌های ابلاغی اصل 44 نیاز به اصلاح ساختار اساسی در همه ارکان اقتصاد کشور دارد و اصلاً این‌طور نیست که این کار را تنها از قوه مجریه انتظار داشته باشیم.

 نهاوندیان خاطرنشان کرد: تمامی نقش‌آفرینان از جمله قوه مجریه، مقننه و قضائیه باید برای تحقق این هدف همکاری کنند و در این صورت است که این اصلاح ساختار صورت می‌گیرد. به اعتقاد وی قوه مجریه، قوه قضائیه، قوه مقننه، رسانه‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی وظیفه و نقش دارند و در یک حرکت هماهنگ و هدفمند می‌توانیم به این هدف دست یابیم.


رئیس اتاق تهران تصریح کرد: به دنبال ابلاغ سیاست‌های اصل 44، ماموریت‌های هریک از نقش‌آفرینان باید مشخص و به آنها ابلاغ شود و طبق برنامه زمانبندی شده‌ای باید به‌طور هماهنگ اقدامات لازم به مردم گزارش شود.

وی گفت: تاخیر در اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 ما را از اجرای برخی اقدامات و جراحی‌های اساسی که باید در کشور انجام شود، بازمی‌دارد. نهاوندیان با اشاره به این‌که حرکتهای خوبی در مورد سهام عدالت آغاز شده، افزود: مجموعه نظام، برای تحقق هدف خصوصی‌سازی بسیج شوند و در این مورد به برنامه‌ریزی کلان در کشور نیاز است.

 وی تاکید کرد: از اتاقهای بازرگانی انتظار می‌رود که با ابلاغ اصل 44 فضای جدید اقتصاد در کشور را به اطلاع دیگر کشورها برسانند و این وظیفه را سفرا و رایزنهای اقتصادی نیز باید انجام دهند.

 رئیس اتاق تهران با بیان این‌که باید به کشورهای دیگر اطلاع‌رسانی شود که با ابلاغ و اجرای اصل 44 فضای کسب و کار در اقتصاد ایران فضای مناسب‌تری است، افزود: در سفر اخیری که به مسکو داشتم سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان اظهار می‌کردند که ابلاغ سیاست‌های اصل 44 در حد محدودش پژواک مثبت و مفیدی داشت.

 وی افزود: در سال 80 به 106 کشور و در 6 ماهه سال جاری به 151 کشور صادرات داشته‌ایم.


معاون وزیر بازرگانی و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران تصریح کرد: قرائن نشان می‌دهد که کالاها در بازارهای هدف پایدارتر شدند.  نهاوندیان با بیان این مطلب که بهترین نوع سیاستگذاری دولت در اقتصاد سیاستگذاری است که پیش‌آگهی داشته باشد، افزود: رفتار دولت اگر برای بخش خصوصی قابل پیش‌بینی باشد بخش خصوصی هماهنگ‌تر با دولت عمل می‌کند.

کد خبر 7377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز