پسماندهای الکترونیکی ازجمله زباله‌های خطرناک است که می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری بر سلامت شهروندان و محیط‌زیست بگذارد، برای همین طرح جمع‌آوری اینگونه پسماندها در غرفه‌های مستقر در منطقه٩ با جدیت دنبال می‌شود.

افتتاح نخستين غرفه پسماند الكترونيكي

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی : اگر در خانه‌تان پسماندهای الکترونیکی و به‌ اصطلاح برقی و... مثل بخاری برقی خراب، اتوی سوخته، رادیوی معیوب و بلا استفاده دارید، لطفا آن را داخل مخازن زباله مکانیزه نیندازید، چون با این کارتان به طبیعت و محیط‌زیست آسیب می‌زنید. بهترین راه‌حل این است که ایگونه زباله‌ها را به غرفه‌های پسماند و بازیافت نزدیک محل زندگی خود تحویل دهید که هم درآمدی داشته باشید و هم‌اینکه برخی قطعات و لوازم قابل بازیافت این وسایل به چرخه تولید برمی گردد.

«سید محمد رحیم مرتضوی» شهردار منطقه ٩ در این زمینه از جمع‌آوری ماهانه ٢١٨ کیلوگرم پسماند الکترونیک در غرفه‌های بازیافت غرب پایتخت با هدف کاهش پسماندهای خطرناک محیط‌زیستی خبر داد و افزود:« عوامل اجرایی اداره مدیریت پسماند این منطقه با جانمایی و نصب انواع مخازن ویژه پسماند در غرفه‌های بازیافت و همچنین آموزش و اطلاع‌رسانی توسط آموزشگران به‌صورت محله به محله و خانه به خانه در این زمینه تلاش می‌کنند.»

جمع‌آوری ماهانه ٢١٨ کیلوگرم پسماند الکترونیکی در منطقه ٩

کد خبر 736798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha