رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی درباره تعطیلی کامل بازار پرنده فروشی فریدون‌کنار و رستوران‌های سرو کننده پرندگان مهاجر در سطح استان مازندران توضیحاتی ارائه داد.

شکار پرنده

به گزارش همشهری آنلاین، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدام قوه قضائیه در تعطیلی کامل بازار پرنده فروشی فریدونکنار، این اقدام را موفقیتی برای دوستداران محیط زیست عنوان و اظهار کرد: بازار پرندگان وحشی فریدونکنار و فروش غیرقانونی انواع پرندگان زنده در این بازار از حدود یک دهه قبل موجب افزایش قابل توجه شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر شده و یکی از دغدغه‌های جدی محیط زیستی در این حوزه بود؛ در این سال‌ها ضعف برخورد سازمان حفاظت محیط زیست با این مساله موجب گسترش فعالیت شکارچیان غیرمجاز شده بود به شکلی که انواع پرندگان حمایت‌شده به طور علنی در این بازار به فروش می‌رسید.

وی با بیان اینکه «فراکسیون محیط زیست مجلس نیز از مدت‌ها پیش پیگیر این موضوع بود و بر این اساس طی مکاتبات و رایزنی‌های انجام شده و ارائه نظرات کارشناسی به قوه قضائیه خواستار تعطیلی بازار پرندگان وحشی فریدونکنار شده بود»، افزود: با نظر مثبت قوه قضائیه و دستور دادستانی مازندران و همکاری شورای تأمین این استان و شورای تأمین شهرستان فریدونکنار این بازار برای همیشه تعطیل شد و از ابتدای سال تاکنون هیچ فعالیتی نداشته است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه برابر گزارش‌های دریافتی، خرید و فروش غیرمجاز پرندگان به‌ صورت پراکنده در برخی از نقاط فریدونکنار بعضاً انجام می‌شود، گفت: با دستور اخیر دادستانی مازندران، شهرداری و محیط زیست شهرستان باید با این گونه تخلفات به طور جدی برخورد کنند.

رفیعی با اشاره به افزایش سرما در نیمه شمالی کشور عنوان کرد: حالا که دستگاه قضایی و مجلس با تمام قوا پای این کار آمده‌اند، محیط زیست استان نیز باید با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی از هرگونه پهن کردن دام‌های گسترده در شالیزارها جلوگیری کنند.

وی در پایان خواستار برخورد پلیس اماکن و اداره کل محیط زیست استان مازندران با رستوران‌های سرو کننده پرندگان مهاجر در سطح استان و پلمب آنها شد و گفت: وقتی تقاضا برای پرنده نباشد قطعاً تخلفات در این حوزه بسیار کاهش می‌یابد. انتظار داریم اداره کل محیط زیست استان مازندران در این حوزه با تمام توان ورود کرده و ضمن تقویت گشت‌های محیط زیست فریدونکنار، با هرگونه تخلف برخورد جدی داشته باشد.

کد خبر 736394
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha