علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با ایسنا، با ارزیابی از جنگ 22 روزه و بررسی ابعاد این شکست برای رژیم صهیونیستی گفت:

 جنگ 22 روزه، سومین شکست رژیم اشغالگر صهیونیستی در طول 10 سال گذشته بود که بار اول در سال 2000 از حزب‌الله شکست خورده و عقب‌نشینی کرد و در تاریخ 60 ساله‌  این رژیم، سرزمین‌های اشغالی آزاد شد. شکست دوم این رژیم در سال 2006 و در جنگ 33 روزه بود که به اعتراف سردمداران آن، یک شکست سنگین و همه‌جانبه‌ نظامی، سیاسی و اجتماعی بود. 

وی موضع‌گیری‌های صورت گرفته در این اجلاس از قبیل ضرورت تمهیدات برای جلوگیری از ورود تسلیحات به غزه را یک دیدگاه کاملا غیرقبول دانست و گفت: مردم غزه و دولت منتخب این مردم این حق را دارند که به لحاظ مقررات بین‌المللی از سلاح برای دفاع از خود استفاده کنند؛ پس چگونه این دیدگاه مطرح می‌شود که باید از ورود سلاح به غزه جلوگیری شود؟   رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مردم غزه نیز همانند سایر ملت‌های دنیا حق دفاع مشروع از خود را دارند و باید داشته باشند.

به گفته بروجردی، جلوگیری از ورود سلاح به غزه نقض مقررات بین‌المللی است، بنابراین باید این حق را به مردم غزه داد تا بتوانند زندگی کنند و از تمامیت ارضی و حیثیت خود دفاع کنند.

کد خبر 73620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز