شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

علاءالدین بروجردی* 20روز از آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه می‌گذرد و امروز جهانیان شاهد ایستادگی و مقاومت مردم غزه هستند؛

چرا که رژیم صهیونیستی از تمامی امکانات و پیشرفته‌ترین جنگنده‌های خود استفاده می‌کند، اما ما نظاره‌گر تکرار شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ‌٣٣ روزه لبنان در منطقه دیگری به نام نوار غزه هستیم.

نکته قابل ملاحظه در لابه‌لای جنایات رژیم صهیونیستی این است که با توجه به حمایت گسترده آمریکا و کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی در کشتار وحشیانه انسان‌های بی‌گناه و به‌خصوص زنان و کودکان، مسئولیت این نقض حقوق بشر برعهده آمریکا و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی است، بنابراین آنها باید در مقابل این جنایت‌های جنگی و نسل‌کشی به جامعه‌ جهانی پاسخگو باشند.

متأسفانه در این مدت، علاوه بر اینکه جهان شاهد حمایت‌های آمریکا و کشورهای غربی از صهیونیست‌هاست، سکوت کشورهای منطقه به‌خصوص کشورهای عربی که باید بلندترین فریاد را در برابر اینگونه فجایع انسانی بکشند، تداوم یافته که این مسئله به علامت سؤال بسیار بزرگی تبدیل شده است؛

هرچند برخی کشورهای اسلامی و عربی فریاد اعتراض خود را در برابر سیاست سکوت برخی کشورها در مقابل فجایع انسانی و کشتار مردم بی‌دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی نشان داده‌اند.

در چنین وضعیتی مسئولیت سنگینی بر عهده همه کسانی است که در جهان اسلام عهده‌دار رسالت مهم دفاع از مظلومین هستند.اما با وجود بی‌تفاوتی‌ برخی از دولت‌ها، در نقطه مقابل آنها شاهد خروش گسترده ملت‌ها در کشورهای مختلف اسلامی و عربی هستیم و این نشان می‌دهد که به چه میزان وجدان ملت‌ها در برابر چنین فجایعی، بیدار و جدی است. 

ملت ایران هم امروز نماد بارز این تفکر است و براساس قانون ‌اساسی خود، ارزش‌های انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری که با پیام خود برای امت اسلامی تعیین‌تکلیف کرده‌اند، مسئولیت احساس می‌کند و با کمک‌ها، اعتراض‌ها و تحصن‌ها نشان می‌دهد که با مردم مظلوم غزه همواره پایدار خواهد ماند.

در این میان اقدامات تحسین‌برانگیز برخی دولت‌ها که روابط دیپلماتیک با رژیم اشغالگر قدس دارند، در محکومیت این رژیم نیز درخور تقدیر است.

اخراج شجاعانه سفیر رژیم اسرائیل از ونزوئلا توسط هوگو چاوز رئیس‌جمهوری این کشور، مخالفت دولت ترکیه با سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به این کشور که گوشه‌ای از غیرت اسلامی را به نمایش گذاشت و همچنین احضار سفیر رژیم صهیونیستی به وزارت خارجه دانمارک از جمله این اقدامات است که امید آن می‌رود این پدیده جدید با جدیت و گستره بیشتری رشد یابد و رژیم نامشروع اسرائیل بیش از پیش در تنگنا قرار گیرد.

* رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

کد خبر 72638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز