گروهی از پزشکان خیر و نیکوکار وابسته به دانشگاه شاهد در طول ماه و در مناسبت‌های طول سال با حضور در پردیس سلامت شهید عرب‌قهی محله باغ آذری به خانواده‌های نیازمند و کم بضاعت خدمات‌ رایگان دندانپزشکی ارائه می‌کنند.

نیکنام

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام : تیم پزشکان خیر و نیکوکار با توجه به درخواست اهالی و نیاز مبرم شهروندان ساکن در محله باغ آذری و محله‌های اطراف به دریافت خدمات متنوع امور دندانپزشکی از سال های قبل به نیت خدمت به اقشار ضعیف و کم در آمد، در طول ماه یک تا دو  نوبت در این محل مستقر می‌شوند و ضمن آموزش و مشاوره تخصصی در زمینه بیماری‌های دهان و دندان و راه های‌ جلوگیری از خرابی و پوسیدگی دندان، خدمات متنوعی برای آنها در نظر می‌گیرند.

خدمت در محله‌های محروم 

محله باغ آذری در طرح سنجش سلامت، جزو محلاه های محروم و نیازمند شناسایی شده، بنا بر این خدمات ویژه ای که در ساختمان پردیس سلامت شهید عرب قهی برای شهروندان در نظر گرفته شده می‌تواند در بهبود وضعیت زندگی و سلامت ساکنان بسیار زیاد تاثیر گذار باشد.

طبقه دوم ساختمان پردیس شهید عرب قهی، مجهز به دو اتاق است که هر دوکاملا به دندانپزشکی اختصاص یافته است. در یکی از اتاق ها دو یونیت دندانپزشکی و در اتاق دیگر دستگاه استریل لوازم دندانپزشکی و دیگر لوازم مورد نیاز جانمایی شده است. دکتر «ولی ورمزیار» دندانپزشک سرپرست این تیم خیریه‌، می‌گوید: «اکنون تیم پزشکی، علاوه بر معاینه دقیق دندان‌های مراجعه‌کنندگان، اقدام به کشیدن دندان های خراب نیز می‌کند اما قادر به ارائه همه خدمات دندانپزشکی به دلیل نبود تجهیزات و امکانات نیستیم. با این حال اهالی راهنمایی می‌شوند که برای دریافت دیگرخدمات به چه مراکزی مراجعه کنند تا هزینه کمتری بپردازند.»

خیلی‌ها هزینه کشیدن دندان را ندارند

دکتر ورمزیار ادامه می‌دهد: «امیدوارم که با کمک افراد نیکوکار و وزارت بهداشت بتوانیم تجهیزاتمان را بیشتر و خدمات دندانپرشکی را افزایش دهیم. متاسفانه بسیاری از بیماران ما حتی قدرت پرداخت هزینه کشیدن دندان های خراب خود را ندارند و همین خدماتی که به آنان ارائه می‌شود باعث شده تا مقداری از آلام و درد آنها بکاهد. تجهیزات این مرکز و هزینه خدمات پزشکی به مردم به کمک دانشگاه شاهد و پزشکان و دانشجویان خیّر تامین شده است.»

کد خبر 736127

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha