سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

گروه سیاسی: مصطفی پورمحمدی با بیان اینکه کشور نیازمند تحولات عمیق در بخش‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: به‌دنبال یک تحول و انجام اصلاحات مبنایی در برخی امور کشور هستم.

رئیس سازمان بازرسی کشور که این روزها شائبه حضورش در انتخابات ریا کشور نیازمند تحولات عمیق است ست‌جمهوری دهم قوت می‌گیرد در گفت‌وگو با همشهری اظهار داشت: کشور نیازمند تحول و اصلاح اداری است. اگر این تحول اتفاق نیفتد بسیاری از اصلاحات ما به فرجام نخواهد رسید. 

وی ادامه داد: پیش از اینکه منتخب مردم باشم دوست دارم که این هدف در جامعه، چه بین مردم رای‌دهنده و چه در نگاه منتخب، نگاه غالب شود و به‌عنوان یک گرایش غالب در جامعه در بیاید.

رئیس سازمان بازرسی کشور که روز دوشنبه خبر نامزدی‌‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم در خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت و سپس از سوی روابط عمومی سازمان بازرسی تکذیب شد در ادامه گفت‌وگویش با همشهری تاکید کرد: اگر فضا مهیا بود یا الزامی برای حضور در انتخابات دیدم، در معرض قرار می‌گیرم و اگر الزامی نبود اصراری بر اینکه نامزد شوم، ندارم.

وزیر پیشین کشور با اشاره به اینکه ریاست‌جمهوری و دولت اکنون در اختیار جریان اصولگراست، گفت: طبق یک رویه در کشور ما هر جریانی که قوه اجرایی را در اختیار خودش گرفته سعی کرده تا آخرین لحظه این موقعیت را نگه دارد و جریان اصولگرا برای رسیدن به یک نامزد واحد باید این واقعیت را در نظر بگیرد.

پورمحمدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود جامعه اسلامی مهندسین از نامزدی شما حمایت می‌کند، بیان کرد: با افرادی در جامعه اسلامی مهندسین صحبت کرده‌ایم اما جلسه رسمی با اعضای این جامعه نداشته‌ام.

وی سپردن ریاست ستاد انتخابی‌‌اش به محمد مهدی فقیهی را تکذیب و تاکید کرد: من رئیس ستاد ندارم و درثانی رابطه‌ای با فقیهی ندارم که بخواهم ایشان را به‌عنوان رئیس ستاد انتخاب کنم.

رئیس سازمان بازرسی با تاکید بر اینکه منطق یک رفتار بالغ سیاسی حکم می‌کند از همه ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده شود، خاطرنشان کرد: مدل دولت ائتلاف ملی امکان استفاده از تمام ظرفیت‌های یک جناح را به‌وجود می‌آورد و اگر من برای ریاست‌جمهوری شرکت کنم و مورد وثوق مردم قرار بگیرم از این مدل استفاده خواهم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال نامزدی 2 وزیر کابینه دولت نهم در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم به معنای عملکرد ضعیف دولت در این 4 سال بوده است، ابراز کرد: دولت فعلی توانایی‌هایی دارد، اما قرار نیست ما در سطحی از توانایی‌ها متوقف بشویم. فکر می‌کنم وظیفه داریم که این توانایی‌ها را ارتقا و رشد بدهیم. 

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه فکر می‌کنید مردم به یک اصولگرا به جای اصولگرای دیگر رای بدهند یادآور شد: در نگاه مردم، افراد بسیار مهم هستند. مردم گرایش‌های مبنایی دارند و من اعتقادم این است که تمایلات عمومی مردم به جریان اصولگرایی قوی‌تر است. اما این تمایل کاملا طبق یک سری شاخص‌ها و اصول تثبیت شده نیست بلکه تمایلات با آدم‌ها و چهره‌ها تا حدودی تغییر پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: این چهره‌ها هستند که می‌توانند شاخص‌ها را بالا و پایین کرده و شاخص‌هایی را به معیارهای انتخاب مردم اضافه بکنند. پس نقش چهره‌ها قابل تامل است و به همین دلیل است که می‌توان گفت امکان دارد مردم در یک جبهه از یک فرد به فرد دیگری تمایل نشان بدهند.

وزیر پیشین کشور علت تعلل در اعلام نامزدی‌‌اش را احترام به‌نظر جمعی اصولگرایان عنوان کرد. مشروح گفت‌وگوی پورمحمدی با همشهری در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

طرح مسکوت

علی مطهری که این روزها برای به جریان انداختن مدل انتخاباتی‌‌اش با شخصیت‌ها و ریش‌سفیدان جریان اصولگرایی دیدارهایی را انجام می‌دهد، روز گذشته در گفت‌وگو با همشهری از احتمال مسکوت شدن مدل انتخاباتی‌‌اش درصورت حضور میرحسین موسوی یا سید محمد خاتمی خبر داد.

این نماینده اصولگرای تهران تاکید کرد که درصورت حضور خاتمی یا میرحسین موسوی با وجود تایید ضمنی بزرگان اصولگرا، از مدل انتخاباتی من، از آن صرف‌نظر خواهم کرد.
هر چند فارس از قطعیت نامزدی خاتمی خبر داد اما عبدالواحد موسوی لاری، عضو مجمع روحانیون مبارز با تکذیب این خبر تاکید کرد که خاتمی با برخی از جوانان دیدار داشته و در این دیدار سخنی از قطعی شدن نامزدی رئیس‌جمهوری سابق نرفته است.

این در حالی است که میرحسین موسوی نیز دیروز در گفت‌وگو با سایت خبری تحلیلی «کلمه» منتسب به جمعیت توحید و تعاون سکوت خود را شکست.

انتشار این گفت‌وگو را شاید بتوان به تعبیری به حساب اعلام حضور دوباره میر حسین موسوی در عرصه سیاست گذاشت. با این حال خاتمی دیروز ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آینده بتواند تصمیم نهایی را بگیرد، اما انتشار گفت‌وگوی سیاسی میرحسین موسوی پس از 20 سال سکوت را نیز می‌توان به‌عنوان پیش‌زمینه‌ای برای حضور وی در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم دانست

کد خبر 73525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز