گروه اجتماعی: دولت 10 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است، این در حالی است که به گفته مدیرعامل این سازمان امسال تنها هزار و 280 میلیارد تومان از بدهی‌اش را پرداخت کرده‌است.

حسینعلی ضیایی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، با اعلام این خبر گفت: براساس برنامه چهارم توسعه، بدهی دولت به سازمان باید صفر می‌شد که این امر محقق نشد و به برنامه 5ساله پنجم منتقل شد.

براساس پیشنهاد سازمان از دولت خواسته‌ایم، در ردیف‌های بودجه‌ای سالانه ردیفی برای پرداخت حق بیمه افراد لحاظ شود.به گزارش خبرگزاری‌ها او که در نشست خبری در ساختمان شهدای رادیو شرکت کرده‌بود، تاکید کرد: پرداخت حقوق بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی براساس قانون مدیریت خدمات کشوری در دست بررسی است و در حال حاضر تنظیم گروه‌بندی مشاغل از سوی کارشناسان سازمان در حال انجام است.

ضیایی در توضیح بیشتر افزود: دولت در سال‌جاری برای کارکنان و بازنشستگان خود به‌دلیل افزایش تورم 10 درصد به حقوق اضافه کرد و اجازه داد 5/17 درصد نیز به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزوده شود؛

اما با این حال به‌دلیل تاکیدهای رئیس‌جمهوری در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لایحه‌ای را تنظیم کردیم که امیدواریم مورد عنایت دولت قرار گیرد.

هنوز از عیدی خبری نیست

با اینکه کمتر از 2 ماه به پایان سال مانده اما ضیایی گفت که هنوز از میزان عیدی در نظر گرفته شده برای بازنشستگان اطلاعی ندارد. او با اشاره به اینکه میزان عیدی از سوی دولت تعیین می‌شود، فقط از آمادگی سازمان متبوعش برای پرداخت عیدی پس از تصمیم‌گیری دولت خبر داد.

شستا

ضیایی با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد سود شستا نسبت به سال قبل 30درصد افزایش داشته عنوان کرد: 15درصد از منابع درآمدی تامین اجتماعی را سرمایه‌گذاری‌های این سازمان تشکیل می‌دهد. همچنین چنانچه تعداد ورودی و خروجی‌های سازمان مساوی شود از محل سود سرمایه‌ها، هزینه‌های خود از جمله حقوق بازنشستگان را تامین می‌کنیم.

هر ماه باید 2 درصد به تعداد بیمه‌پردازان اضافه شود

ضیایی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته، قرار است تا پایان برنامه چهارم توسعه تعداد بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به 10‌میلیون نفر افزایش یابد، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته در هرماه باید 2 درصد به تعداد بیمه‌پردازان اضافه شود تا به اهداف برنامه دست یابیم.

به گفته وی، تعداد بیمه‌پردازان در اوایل سال گذشته 5میلیون و 700 هزار نفر بوده که این رقم در پایان سال 86 به 6‌میلیون و 700 هزار نفر رسید؛ این در حالی است که تاکنون این تعداد فراتر از 7میلیون و 200هزار نفر است.

ضیایی در مورد انتشار روزنامه خورشید‌ با بیان اینکه هدف سازمان تامین اجتماعی از انتشار این روزنامه صرفا کار تبلیغاتی نیست، اعلام کرد: روزنامه خورشید به اندازه تمامی روزنامه‌ها هزینه فروش و برگشت دارد و روزنامه‌ای اقتصادی - اجتماعی است.

کارت هوشمند

ضیایی همچنین درخصوص صدور کارت هوشمند سلامت نیز به خبرنگاران گفت: صدور این کارت تا پایان سال‌جاری آغاز خواهد شد و در حال حاضر نیز به‌صورت پایلوت در استان مرکزی کارت هوشمند سلامت صادر شده است و در سطح کشور نیز اقداماتی برای اجرایی شدن آن آغاز شده است.

کد خبر 73501

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز