گروه سیاسی: مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا، اعتراف کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور شواهد محکمی برای اثبات ادعاهای خود مبنی بر تسلیحاتی بودن برنامه هسته‌ای ایران در اختیار ندارند.

مایکل مک‌کانل که با رفتن جرج بوش، از سمت خود کنار گذاشته می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگاران که فارس از آن خبر داد، علاوه بر بیان این مطلب که نهادهای اطلاعاتی آمریکا، مدارک کافی برای اثبات این ادعا که ایران تصمیم به ساخت کلاهک هسته‌ای گرفته است، ندارند، ادعا کرد که ایران 2 تا 3 سال با داشتن موشک دوربردی که بتواند اروپا را هدف قرار دهد، فاصله دارد.

جالب آنکه این مقام آمریکایی بلافاصله پس از آنکه از نبود مدرک در مورد نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران سخن گفت، مدعی شد از اینکه ایران در مسیری قرار گرفته که به سلاح هسته‌ای منتهی خواهد شد، نگران است.

سیاست شکست‌خورده

در همین حال، روزنامه هرالد تریبیون، سیاست تهدید و تحریم واشنگتن و هم‌پیمانان آن در قبال برنامه هسته‌ای تهران را شکست‌خورده دانست و بر لزوم گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط آمریکا با ایران به‌عنوان یک کشور جدی، با غرور، بانفوذو با فرهنگ و تاریخ غنی تأکید کرد.

به گزارش مهر، این روزنامه آمریکایی پیشنهاد داد که آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی آن برنامه‌ای را ارائه دهند که براساس آن برنامه کنونی غنی‌سازی اورانیوم ایران به‌عنوان یک برنامه چندملیتی تحت نظارت و راستی‌آزمایی بیشتر بین‌المللی بار دیگر سازماندهی شود.

آمادگی روسیه برای گسترش روابط

خبر دیگر اینکه، رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار سفرای برخی کشورهای خارجی از جمله محمودرضا سجادی، سفیر ایران در مسکو بار دیگر تأکید کرد که روسیه خواستار حل و فصل صلح‌آمیز مناقشات در مورد برنامه هسته‌ای ایران است.

به گزارش ایسنا، دیمیتری مدودف همچنین آمادگی مسکو برای گسترش روابط با تهران را مورد تأکید قرار داد و گفت: ما قصد داریم که روابط دوستانه خود با ایران را که براساس حسن همجواری بنا شده است، توسعه دهیم و شرایط لازم را برای افزایش حجم تبادلات تجاری، سرمایه‌گذاری و توسعه روابط مدنی فراهم کنیم.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه‌ روسیه نیز جمعه گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرده بود که ایران به بسیاری از ابهام‌ها در مورد فعالیت‌های هسته‌ای‌اش پاسخ داده و روسیه امیدوار است مذاکرات این کشور با گروه 1+5 هرچه زودتر از سر گرفته شود.

کد خبر 73214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز