دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه پیشین آمریکا تصریح کرد: گفتگو با ایران به نفع آمریکا خواهد بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، مجری سی ان ان از کالین پاول پرسید: موضوع ایران موضوع پیچیده‌ای است و یکی از چالش‌هایی که باراک اوباما رئیس جمهورآمریکا در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری درباره آن صحبت کرد ایران بود.

وی افزود: موضوع دیگر نیز سوریه است، شما زمان زیادی را برای گفتگو کردن با سوریه صرف کردید، آیا شما تلاش خواهید کرد تا به نوعی آشتی با سوریه داشته باشید؟

پاول گفت: من با هردو کشور گفتگو خواهم کرد.

وی اضافه کرد: من از واژه گفتگو استفاده کردم و از مطرح کردن خواسته‌ها درمیز مذاکره صحبتی نکردم، این کشورها کشورهای سختی برای گفتگو هستند.

وی با اشاره به 2 سفر خود به سوریه و همچنین سفر ریچارد ارمیتاژ معاونش به این کشور، گفت: به نفع ما خواهد بود که باردیگر با سوری‌ها گفتگو کنیم، البته کار کردن با آن‌ها سخت است اما این نمی‌تواند علتی برای گفتگو نکردن با آن‌ها باشد.

پاول افزود: همچنین به نفع ما خواهد بود تا ببینیم که آیا می‌شود نوعی گفتگو با ایرانی‌ها داشته باشیم، پیش از این جلسات چند جانبه در ژنو یا دیگر مکان‌ها در اروپا، با ایرانی‌ها درسطح پایین داشتیم.

وی ادامه داد: هرچند هیچ پیشرفتی حاصل نشد اما ما با آن‌ها گفتگو کردیم وقتی که موضوعات مطرح شدند مثلا درسال 2001 وقتی که ما به افغانستان رفتیم ایرانی‌ها نسبتا کمک کننده بودند.

پاول اضافه کرد، من اطمینان ندارم که ایرانی‌ها درصورت پیشنهاد ما بخواهند با ما گفتگو کنند ولی باید این پیشنهاد را داد اما موضع دولت این نیست.

کد خبر 70840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز