موج گرما در بریتانیا رکورد شکنی جدیدی به جا گذاشت. گرما این بار روی رشد کیفیت پیاز در بریتانیا تاثیر گذاشته است، محصول جدید پیاز در این کشور دارای مکانیسم دفاعی قوی‌تری است و اشک بیشتری را بر جشمان جاری می‌کند.

پیاز

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از دیلی میل، اگر اخیرا خرد کردن پیاز باعث شده که به دلیل جاری شدن بیش از حد اشک از چشمان، مانند یک فرد شدیدا احساسی به نظر برسید، می توانید آب و هوا را مقصر بدانید. موج گرمای تابستان که به ویژه در اواخر آگوست و اوایل سپتامبر  بریتانیا را درنوردید، محصول بسیار قوی و اشک‌آوری را تولید کرد. پیاز یک مکانیسم دفاعی دارد که از آن‌ها در برابر شکارچیان عبوری مانند موش یا حشراتی که امکان دارد از نیش خود استفاده کند، محافظت می‌کند.
هنگامی که پیاز آسیب می بیند، ترکیبات سولفوریکی به نام «سینپروپانتیال-اس-اکسید» آزاد می‌کند به این ترتیب نسخه‌ای طبیعی از گاز اشک آور ایجاد می‌شود. در انسان، این اتفاق چشم‌ها را تحریک می‌کند و غدد اشکی را تحریک می کند تا سیل اجتناب ناپذیر اشک روی تخته خرد شود.

کارشناسان معتقدند محصول موجود در حال حاضر خشک تر است، به این معنی که هر پیاز نسبت به محصولات قبلی آب کمتری دارد، بنابراین ترکیبات اسیدی در پیازهای جدید  به شدت متمرکز و قوی تر هستند.

 

تاثیرات عجیب گرما بر پیازهای انگلیسی | محصولی که اشک بیشتری درمی‌آورد!

آلستر فایندلی، از مزرعه لیکز در بدفوردشایر، می‌گوید: من مرتبا مزارع و خطوط مختلف پرورش پیاز را در آزمایشگاه آنالیز می‌کنم و از اینکه شیره پیاز  چقدر قوی‌تر از قبل هستند، شگفت‌زده شدم. میزان شیره در پیازهای محصول جدید تقریبا دو برابر آن چیزی  است که در ماه اکتبر اندازه‌گیری کرده بودم. این فقط حدس و گمان است، اما من کاملا مطمئن هستم که این اتفاق به دلیل روزهای فوق العاده خشک، آسمان بسیار صاف، خشکسالی در برخی نقاط و تابش خورشید از صبح تا غروب رخ داده است. وی افزود: محصول بعدی پیاز احتمالا به سطح نرمال تندی باز خواهد گشت.

جیمز پریش، کشاورزی از اهالی بدفوردشایر، نیز گفت: با توجه به تابستان و اوایل پاییز بسیار خشک ، متوجه شدیم که پیازهای برداشت شده در آن زمان حدود ده درصد خشک‌تر هستند. این بدان معناست که آن‌ها محتوای آب کمتری دارند، بنابراین ترکیبات گوگردی موجود در پیازهای محصول جدید غلیظ تر و در نتیجه قوی تر هستند.

تام آبری، کشاورز ساکن نورفولک هم گفت که محصول او به دلیل سطح نور و درجه حرارت بالا در تابستان، حدود یک تا دو درصد خشک‌تر بود. او افزود که چنین افزایشی نادر است و به ناچار منجر به تندتر شدن پیاز می‌شود.

کد خبر 732118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha