یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
۲ نفر

یکی، دو تا نیستند در سرتاسر محله دریان‌نو  چنان قدبرافراشته‌اند که  توجه هر رهگذری را جلب می‌کنند.درختان چناری که همزمان با شکل‌گیری محله،در کوچه پس کوچه‌هایش  بزرگ و بزرگ‌تر شدند تا  محله سبزتر و زیباتر شود.

درختان

همشهری آنلاین، مریم باقرپور: داستان درختان محله دریان‌نو با نام مرد خیری گره خورده که در شکل‌گیری محله هم نقش موثری داشته است.نام حاج «حسین دریانی» برای اهالی محله دریان‌نو منطقه۲  آشناست.

سال  ۱۳۲۲ بود که حاج حسین به تهران آمد  و به همراه پسرعمویش حاج مهدی، تصمیم  گرفت با تأسیس شرکت شهرآرا، ساخت‌وساز در شمال خیابان آزادی را شروع کند. پسرعموها که عزمشان را جزم کرده بودند تا در پایتخت کسب و کار پر رونقی راه‌اندازی کنند در همان سال‌ها از مجلس برای آپارتمان‌سازی مجوز گرفتند و ساخت و ساز آغاز شد. آنها  از آب قنات فرحزاد ،آب را  راهی محله کردند و  سپس درخت‌های چنار بسیاری در محله کاشتند،درختانی که امروز در خیابان‌های اصلی یکم و پنجم دریان نو، حبیبب الله، زنجان شمالی، سیادت و گل‌ها  به یادگار مانده است.

«سیاوش طاحونی» نوه دختری حاج حسین می‌گوید: «پدربزرگم در همه جای محله نهال کاشت تا خدمتی به مردم کرده باشد. چون معتقد بود که فضای سبز به زیبایی محله کمک می‌کند. حتی در حیاط خانه‌اش که در محدوده میدان دریان نو قرار داشت، علاوه بر انواع گیاهان، درختان زیادی بود.» حالا درختان چنار کاشته شده در دهه ۳۰ قدعلم کرده‌اند و تابستان‌ها بسیاری از مردم زیرشان نشسته و برخی هم در سایه‌اش به کسب و کار مشغولند.

کد خبر 731777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha