سه ماه پیش بود که گلایه ساکنان فرحزاد از اجرای طرح نیمه‌کاره بهسازی پیاده‌راه‌های بلوار اصلی فرحزاد رسانه‌ای شد. ماجرا از این قرار بود که شهرداری منطقه اواخر سال گذشته پیاده‌راهی با هزینه بیش از یک و نیم میلیارد تومان ساخته بود، اما این پیاده‌راه در گذر زمان برای اهالی بلااستفاده شد.

پیاده راه

همشهری آنلاین، مریم باقرپور:  وقتی پیاده‌راه بلوار معروف فرحزاد به نحو احسن تکمیل شد، اهالی و گردشگران با اهل و عیال به مقصد پیاده‌رو میلیاردی راه افتادند تا هوایی تازه کنند، اما در کمال تعجب با خیل خودروهایی مواجه شدند که همگی به هر نحوی که دلشان می‌خواسته در این این پیاده‌راه توقف کرده‌اند. «علی فرحزادی» از ساکنان محله، به یاد می‌اورد که همزمان با اجرای عملیات بهسازی مسیر، بنرهایی در محله از کاسبان می‌خواستند به نماسازی محل کسب و کارشان توجه داشته باشند؛ چرا که هدف طرح مزبور این بود که فرحزاد مانند گذشته پاتوق گردشگری شود.

اما با گذشت هفته‌ها و ماه‌ها همچنان پیاده‌راه ۱۵۰ متری خیابان فرحزادی از ابتدای بزرگراه یادگار امام(ره) تا خیابان گلبهار به جای مسیر عابران پیاده و رهگذران، محل توقف خودروها شده است؛ خودروهایی که به گفته فرحزادی، صاحبانشان برای حضور در رستوران‌ها اینجا پارک می‌کنند: «پیاده‌راه محله بیشتر از آنکه به نفع مردم باشد، به کام رستوران‌ها شده است.»

اما گویا گلایه‌مندی اهالی شهرداری منطقه را به واکنش وادار کرده است. آن گونه که شهردار ناحیه ۹ منطقه ۲ می‌گوید، شهردار منطقه بر عملیات نرده‌گذاری برای جلوگیری از ورود خودرو به پیاده‌راه تاکید کرده است. اما «ساسان سعیدی» دلیل تعلل در انجام این دستور را اجرای طرح فاضلاب شهری در این محدوده فرحزاد می‌خواند؛ چون عملیات نرده‌گذاری همزمان با حفاری شرکت فاضلاب، مسیری برای‌ تردد خودروها باقی نمی‌گذارد. 

شرکت فاضلاب گویا بازه زمانی ۶ ماه تا یک سال را برای لوله گذاری در کل فرحزاد و یک ماهه در بلوار فرحزاد اعلام کرده است و حالا ساکنان و گردشگران فرحزاد باید کمی دیگر صبوری کنند.

کد خبر 731443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha