شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۷ - ۰۴:۴۷
۰ نفر

مهندس صلاح فحص: در ژانویه سال 1965 انقلاب فلسطین اولین گلوله خود را در چارچوب مبارزه ملی پرتاب کرد.

در آن زمان جرقه انقلاب برای تحقق اهداف و آرزوهای ملت فلسطین بعد از 17سال که از وقوع فاجعه فلسطین در سال 1948 می‌گذشت روشن شد؛ فاجعه‌ای که منجر به آواره شدن تعداد زیادی از مردم فلسطین به‌عنوان پناهنده و آواره در کشورهای همسایه و در سراسر جهان شد.

آن زمان رهبران مقاومت فلسطین و بنیانگذاران نهضت فلسطین شیخ عزالدین قسام و عبدالقادر‌الحسینی و یارانشان بودند. یاد رهبران جهاد و پیکار ملی فلسطین شهیدان شیخ احمد یاسین، ابو علی مصطفی و خلیل وزیر را نیز گرامی می‌داریم؛ 3شهیدی که به‌وسیله جنایتکار جنگی- ایهود باراک- شهید شدند و همین جنایتکار اکنون سعی می‌کند مردم غزه را ترور کند.

جنگ اسرائیل علیه غزه که گلوله سخت نامگذاری شده است، بدون مقدمه آغاز نشد و علت آن هم موشک‌های مقاومت فلسطین نبود، برای این جنگ از قبل تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شده بود؛ همانند جنگ اسرائیل علیه لبنان در سال 2006. هر ناظر سیاسی می‌تواند آنچه اکنون در غزه می‌گذرد را با آنچه در لبنان گذشت مقایسه کند؛ روش‌های تخریب و کشتار و حملات هوایی و نابودی خانه‌ها و مساجد در کل لبنان به‌خصوص در جنوب آن و دره بقاع را بنگرد، درمی‌یابد که تفاوت آن با جنگ غزه از نظر زمان است نه مکان و جنگ علیه لبنان ثابت کرد که علت آن، ربودن 2 سرباز اسرائیلی توسط مقاومت لبنانی‌ها نبوده است.

جنگ اسرائیل علیه غزه به‌دلیل آنچه شهرک‌نشینان صهیونیست در سیدروت و نتیفوت و عسقلان و اشکول با آن روبه‌رو شدند نبوده است، چنانچه زندگی در این مناطق اسرائیلی یک روز هم متوقف نشد. درس و تحصیل در آموزشگاه سبیر متوقف نشد. جنگ علیه غزه به‌دلیل خاتمه دادن جنبش حماس به آتش بس یکطرفه هم نبوده است زیرا این آتش بس یکطرفه اجرا می‌شد. اسرائیل با محاصره غزه از دو سال و نیم قبل و ممانعت از رسیدن مواد ضروری به مردم غزه، ملت فلسطین را هدف قرارداده بود.

 سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد که عملا کاری انجام نمی‌دهند، یک هفته قبل از جنگ اسرائیل علیه غزه اعلام کرده بودند که 76 درصد از مردم غزه نیاز مبرم به مواد ضروری و اساسی دارند. این جنگ نتیجه تصمیم رسمی دولت اسرائیل بوده است. وزیر جنگ اسرائیل، ایهود باراک طبل‌های جنگ را از جبهه‌های شمال فلسطین اشغالی تا غزه به صدا درآورد و حتی لبنان و سوریه تهدید به حمله فراگیر نظامی شدند.

دولت اسرائیل سعی می‌کند از طریق جنگ علیه غزه حیثیت و اعتبار از دست رفته در جنگ با لبنان را به دست آورد. باراک و رئیس ستاد مشترک ارتش، گابی اشکنازی برای این جنگ، افکار عمومی را با انجام مانورهای نظامی متعدد آماده کردند؛ مانورهایی که از اواخر جنگ علیه لبنان آغاز شد. بعد از پایان آن جنگ مانورهای نظامی عظیمی توسط ارتش اسرائیلی انجام شد که آخرین آنها چند روز پیش تمام شد.

مانورهای جوهره برای آمادگی ارتش اسرائیل 16 ماه ادامه پیدا کرد. کشتار تونل در اواخر نوامبر گذشته منجر به شهادت 20 فلسطینی و همچنین کشتن 2کودک فلسطینی به‌وسیله هواپیمای اسرائیلی شد. در سرتاسر فلسطین، اسرائیل ساخت دیوار حائل را به اتمام رسانده و مساحت‌های زیادی از اراضی فلسطینیان را تصرف کرده است.

عملیات اسکان یهودیان که به وسیله حکومت اولمرت انجام شد در ادامه تکمیل حلقه سوم شهرک‌نشین‌ها در اطراف بیت‌المقدس است. علاوه بر این صدور احکام ظالمانه به‌وسیله دادگاه‌های صهیونیست‌ها ادامه دارد که آخرین آنها حکمی علیه جبهه ملی آزادی فلسطین احمد سعدات و ادامه دستگیری فلسطینیان است.

تعداد اسرا و زندانی‌های فلسطینی در زندان‌های اسرائیل از مرز11 هزار نفر گذشته که درمیان آنها 1200 دانش‌آموز و 330 کودک زیر 18 سال هستند. تعداد شهدای فلسطین به وسیله نیروهای اشغالگر از تاریخ شروع انتفاضه اقصی در 28 سپتامبر 2000 تا قبل از جنگ علیه غزه به 7هزار نفر رسیده و این به غیراز 50هزار مجروحی است که در بین آنها 937 کودک دیده می‌شدند.

دوستان عزیز چه چیزی بیشتر از این عرب‌ها را تحریک می‌کند؟ این جنگ متجاوزانه از اهداف سیاسی رهبران اسرائیل برای انتخابات پارلمان اسرائیل است. جنگ اسرائیل محدود به غزه نبوده و هدف از آن تنها نابودی حکومت حماس نیست بلکه جنگ علیه کل فلسطین و هدف آن از بین بردن آرزوهای ملت فلسطین و تبدیل خواب فلسطینی‌ها برای کشور مستقل فلسطین به کابوسی خونین است. ابعاد این جنگ فراتر از لبنان و فلسطین است و شامل کشورهای همسایه و کل منطقه خواهد شد البته اگر اسرائیل توانسته باشد شرایط بین‌المللی را آماده کند.

هدف اسرائیل نابودی مقاومت است. بعد از اینکه حرمت رابطه اعراب و اسرائیل از بین رفت جهان با یک خاورمیانه جدید تحت شرایط اسرائیلی روبه‌روخواهد شد. براساس آنچه در روزنامه معاریف آمده این آغاز جنگ دیگری برای استقلال است،  امت اسلامی و عربی باید از مقاومت فلسطین و لبنان و طرح آنها برای شکست قدرت اسرائیل و از ملت فلسطین برای رسیدن به اهداف مشروع خودش پشتیبانی کند.

اسرائیل از ادامه اختلافات فلسطینی‌ها و اعراب سوءاستفاده می‌کند لذا بایستی از تفاهماتی که در لبنان بین گروه‌های فلسطینی انجام شده به‌عنوان الگو برای مصالحه فراگیر فلسطینی استفاده شود. اسرائیل می‌خواهد از بحران‌های سیاسی کشورهای ما و با به‌وجود آوردن فتنه‌های قومی به دشمنی ما با سایر کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران دامن زند و هدف این است که ما دشمن اصلی امت اسلام و عرب را که اسرائیل است فراموش کنیم.  از امت اسلامی و عربی می‌خواهیم متوجه حقیقت‌های سیاسی و تاریخی و مناقشه اعراب و اسرائیل باشند.

ما به مقاومت لبنان که مردم و سرزمین را آزاد کرده، به جز مزارع شبعا و تپه‌های کفر شوبا و قسمت لبنانی قریه‌الغجر اعتماد بسیار داریم، همانند اعتماد بزرگ ملت لبنان به مقاومت در جنگ اسرائیل علیه لبنان در سال 2006.

پس ما به مقاومت فلسطین و پایداری آنها علیه دشمن اطمینان داریم و امیدواریم با پشتیبانی برادران خود پیروزی را در جنگ سوم به دست آورند که در واقع جنگ آزادی و بازگشت آوارگان فلسطینی و حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین به پایتختی قدس است. ما تاکید می‌کنیم آتش جنگی را که اسرائیل علیه غزه برپا داشته سربازان ارتش خودش را خواهد سوزاند.

جنگ باراک علیه غزه در واقع بمباران مستقیم پایتخت و هر شهر عربی است. انجام جنایات جنگی که مخالف قوانین بین‌المللی است به گسترش مقاومت منجر خواهد شد. در این زمینه نویسنده اسرائیلی جدیعون ایوی در روزنامه هاآرتص گفته است اسرائیل وارد «جنگ شکست» شده و به این جنگ هیچ نیازی نبوده است.

آنچه در غزه رخ می‌دهد جنایات جنگی و حماقت یک دولت است؛ دولتی که 2ماه بعد از تشکیل آن در جنگ، لبنان شکست خورد و اکنون تکرار دوباره اشتباه در جنگ حماقتی است که 2ماه قبل از پایان مدت خود انجام می‌دهد و عبرت نگرفته است.

دفتر جنبش امل لبنان در تهران

کد خبر 73124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز