همشهری‌آنلاین: قرارداد توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت سی.ان.پی.سی چین لحظاتی قبل در حضور وزیر نفت ایران و سفیر چین در کشورمان در تهران به امضا رسید.

به گزارش مهر، براساس قرارداد توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت سی.ان.پی.سی چین، این قرارداد به روش بیع متقابل جدید امضا شده است.

براساس این قرارداد، پیمانکار چینی متعهد به توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی در 2 فاز است. اجرای عملیات فاز دوم این میدان منوط به ارائه برنامه جامع توسعه توسط شرکت چینی و تائید آن از سوی شرکت ملی نفت ایران خواهد بود.

براساس پیش‌بینی‌های اولیه، میزان نفت درجای میدان نفتی آزادگان شمالی 6 میلیارد بشکه برآورد شده که به طور متوسط  روزانه 75 هزار بشکه نفت خام به مدت 25 سال از این میدان تولید می‌شود.

همچنین دوره توسعه و بازپرداخت قرارداد در فاز اول و دوم میدان نفتی آزادگان شمالی به ترتیب 12 و 17 سال خواهد بود.

در همین حال، بازپرداخت هزینه‌ها و حق الزحمه از محل 60 درصد تولیدات این میدان در یک دوره چهارساله است که قابل تمدید به شش سال می باشد.

براساس این قرارداد، برآورد هزینه های سرمایه‌ای و غیر سرمایه‌ای در فاز اول این میدان یک میلیارد و 760 میلیون دلار است، ضمن اینکه تعیین سقف نهایی هزینه‌های سرمایه‌ای این فاز پس از امضا، مبادله قرارداد و برگزاری مناقصات آن مشخص خواهد شد.

کد خبر 73002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز