فرهنگسرای سرو برای ایام فاطمیه برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری تدارک دیده است.

فاطميه

 به گزارش همشهری آنلاین، ‌مدیر فرهنگی هنری منطقه۶ و رئیس فرهنگسرای سرو درباره این برنامه‌ها گفت: «ایام فاطمیه و فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) فرصت بسیار خوبی برای آشنایی با سبک و سیره زندگی بی‌بی دو عالم، دختر پیامبر اسلام(ص) و همسر امیرالمؤمنین است. براین اساس، فرهنگسرای سرو برنامه‌های متعددی برای ایام فاطمیه در نظر گرفته است.»

«رویا فتحی» افزود: «مسابقه مجازی «یک آیه آفتاب»  از جمله این برنامه‌هاست و با هدف شخصیت‌شناسی حضرت زهرا (س) تدارک دیده شده و تلاش دارد سبک زندگی ائمه معصوم را به عموم جامعه معرفی کند.»

او ادامه داد: «این مسابقه مجازی براساس خطبه فدکیه با محوریت آیاتی از قرآن کریم است که در شأن حضرت زهرا(س) نازل شده است.»

رئیس فرهنگسرای سرو افزود: «رویداد هنری «هنرواره فاطمی» برنامه دیگری است که در قالب‌های کارگاه نقاشیخط و خوشنویسی برگزار می‌شود. در این رویداد هنری اسماء مبارک بی‌بی دو عالم در قالب نقاشیخط و خوشنویسی نوشته شده تا زینت‌بخش خانه‌ها و مکان‌های اطراف‌مان باشد. در اجرای این برنامه از عموم هنرمندان این ۲ رشته دعوت می‌شود تا در فرهنگسرای سرو حضور پیدا کنند.»

ساخت گل‌ها و قصه‌گویی متفاوت

آشنایی کودکان با زندگی و سیره حضرت زهرا (س) با ساخت گل لاله و شقایق از دیگر برنامه‌هایی است که فتحی درباره آن گفت: «ساخت گل لاله و شقایق توسط کودکان به یاد حضرت زهرا(س) برنامه دیگری است که در ایستگاه مسابقه نقاشی و دست‌سازه‌های کاغذی «بانوی بی‌نشان» انجام می‌شود.»

او ادامه داد: «تلاوت و قرائت قرآن کریم، قصه‌گویی و معرفی سیره زندگی حضرت فاطمه (س) در فضای مجازی در قالب برنامه «فاطمه فاطمه است» و ... از دیگر برنامه‌های خانه فرهنگ گلهاست که در ایام فاطمیه به مرور اجرا می‌شود. علاوه بر اینها کارگاه قصه گویی یاس فاطمی(س) نیز در این مرکز با مشارکت مهد قرآن شهید علیپور برگزار خواهدشد.»

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه‌های فرهنگی و هنری این ایام می توانند با شماره ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند.

کد خبر 727853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha