به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه ویژه برنامه‌های فرهنگی متنوعی در کتابخانه سرو اجرا می‌شود.

عکس

به گزارش همشهری‌آنلاین، «رویا فتحی» رئیس فرهنگسرای سرو با اعلام این خبر گفت : «این برنامه‌ها با هدف توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و آشنایی بیشتر نوجوانان با حضرت فاطمه(س) برگزار می‌شود. »

فتحی ادامه داد : «برنامه‌ مجازی «سرور زنان جهان» یکی از این برنامه هاست که در کتابخانه سرو اجرا می‌شود و در آن کتاب گفت‌وگوی دختران با سرور زنان جهان نوشته «غلامرضا حیدری ابهری» که در قالب ویدئوکلیپ توسط این کتابخانه تولید شده، در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد. »

او درباره این کتاب گفت : «معرفی سبک زندگی حضرت زهرا به‌عنوان الگویی ناب از یک زن کامل اسلامی برای دختران امروز از اهمیتی دوچندان برخوردار است. در این بین، کتاب گفت‌وگوی دختران با سرور زنان جهان از غنای ادبی و علمی زیادی برخوردار است و می‌تواند این هدف را به شیوه‌ای درست محقق کند. »

صلوات خاصه حضرت زهرا(س)

مدیر فرهنگسرای سرو گفت : «همزمان با دهه فاطمیه و با هدف جاری ساختن روح دینی در جامعه، ویژه برنامه‌ «توشه فردا» برای قرائت صلوات خاصه حضرت زهرا(س) برای کودکان و برنامه «زیباترین نام جهان» همراه با مرثیه‌خوانی، قرائت زیارت عاشورا و شعرخوانی از سوی کتابخانه فرهنگسرای سرو ویژه مناطق محروم برگزار می‌شود. »

مهربان‌تر از نسیم

«مهربان‌تر از نسیم» از دیگر برنامه هاست که به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین آشنایی و شناخت بیشتر شهروندان با شخصیت حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود. علاقه‌مندان تا ١۵ دی ماه فرصت دارند در این مسابقه کتابخوانی که به‌صورت مجازی برگزار می‌شود شرکت کنند. »

نمایشگاه «یاس کبود»

برنامه دیگر کتابخانه سرو در ایام فاطمیه، برگزاری نمایشگاه کتاب «یاس کبود» است. فتحی دراین‌باره گفت : «این برنامه با هدف معرفی شخصیت حضرت زهرا (س) در قالب کتاب‌هایی که درباره حضرت نوشته شده است، برگزار می‌شود. همچنین ویژه برنامه نقاشی گروهی برای آشنایی کودکان با زندگی دختر مکرم پیامبر اسلام، با عنوان «مادر آسمانی» در ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه‌های فرهنگی و هنری فرهنگسرای سرو با شماره ٨٨٨٨١٨٧٩ تماس بگیرید. کتابخانه سرو در خیابان ولی‌عصر (عج) ضلع شمالی پارک ساعی قرار دارد.

کد خبر 729632

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha