گروه اقتصادی: محمدحسن ابوترابی‌فرد و محمدرضا باهنر، نواب رئیس مجلس، بار دیگر از دولت خواستند هرچه سریع‌تر گزارش عملکرد سال سوم برنامه چهارم و لایحه بودجه سال 88 را به مجلس ارائه کند.

پیش از این، علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز موکدا   از دولت خواسته بود لایحه بودجه سال آینده را سریع‌تر به مجلس ارائه کند. به گفته مسئولان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری، دولت اواخر دی‌ یا اوایل بهمن لایحه بودجه سال 88 را به مجلس ارائه خواهد داد.

رئیس‌جمهوری  نیز 2هفته پیش به هنگام ارائه لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها تلویحا اظهار داشته بود که دولت لایحه بودجه را پس از تعیین تکلیف لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به مجلس ارائه خواهد کرد، زیرا اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها به‌طور مستقیم بر بودجه اثرگذار است.

با وجود این استدلال دولت، مجلسیان معتقدند به‌علت کمبود زمان، دولت باید هر چه سریع‌تر لایحه بودجه سال آینده را به مجلس ارائه کند. ابوترابی‌فرد، نایب رئیس اول مجلس دیروز در صحن علنی مجلس گفت: براساس مصوبه هیأت‌رئیسه مجلس رسما از دولت می‌خواهیم با توجه به محدودیت زمان، لایحه بودجه سال آینده را فورا تقدیم مجلس کند.

وی این اظهارات را در پاسخ به تذکر آیین‌نامه‌ای محمدرضا خباز، نماینده کاشمر، بیان کرد. خباز اظهار داشت: اگر دولت در موعد مقرر لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس نکند نمایندگان از فرصت کافی برای بررسی این لایحه مهم برخوردار نخواهند بود و با مشکل زمان مواجه خواهند شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی‌همچنین در پاسخ به تذکر داریوش قنبری نماینده ایلام، از دولت خواست تا در کوتاه‌ترین زمان، گزارش برنامه چهارم توسعه را به مجلس ارائه کند. ابوترابی فرد تاکید کرد: دولت باید در کوتاه‌ترین زمان گزارش برنامه چهارم توسعه را ارائه دهد و این مطالبه جدی ماست.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت در زمان مقرر گزارش خود را درخصوص تحقق سیاست‌ها و مفاد قانون برنامه توسعه ارائه دهد، می‌توانیم بهتر قضاوت کنیم که دولت روی ریل طراحی شده در کشور حرکت می‌کند یا نه و در اصلاح برخی برداشت‌ها نیز مؤثر خواهد بود.

از سوی دیگر محمدرضا باهنر، نایب رئیس دوم مجلس نیز اظهار داشت: دولت برای ارائه بودجه منتظر تصویب هدفمندکردن یارانه‌ها نباشد. وی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها در حال حاضر در کمیسیون ویژه مجلس در دست بررسی است، گفت: ممکن است بررسی این لایحه تا قبل از ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس، به تصویب نهایی مجلس نرسد به همین دلیل از دولت درخواست کردیم که برای ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس، منتظر تصویب نهایی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس نباشد.

نایب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس خیلی دیر شده است، گفت: از دولت درخواست کردیم تا قبل از پایان دی ماه لایحه‌ را به مجلس تقدیم کند.

باهنر در پاسخ به این سؤال که آیا با ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس، بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس متوقف خواهد شد، افزود: با آمدن لایحه بودجه سال آینده، بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها  از دستور کار مجلس خارج نخواهد شد و نمایندگان این 2 لایحه را به شکل هم عرض و مساوی در مجلس بررسی خواهند کرد.

ارائه کلیات لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به صحن مجلس تا پایان هفته آینده

مخبر کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی مجلس از احتمال ارائه کلیات لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به صحن مجلس تا پایان هفته آینده خبر داد. سید کاظم دلخوش در حاشیه جلسه علنی دیروز و در جمع خبرنگاران پارلمانی با بیان این خبر که بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها از شنبه در کمیسیون ویژه مجلس آغاز شده است، اظهار داشت: اعضای کمیسیون ویژه مجلس صبح شنبه درخصوص لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها با وزیران نفت و امور اقتصادی جلسه‌ای 3ساعته برگزار کردند. مخبر کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی یادآور شد: احتمالا کلیات این لایحه تا پایان هفته آینده در این کمیسیون بررسی و به صحن علنی مجلس برای تصویب ارائه خواهد شد

کد خبر 72719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز