همشهری آنلاین: ایران خودرو و یک شرکت چینی برای تولید خودروی ازران‌قیمت در ایران به توافقات اولیه دست پیدا کردند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه از توافقات اولیه بین ایران خودرو و چری چین برای تولید در ایران خبر داده است.

از سوی دیگر چند خودرو این شرکت در حال تست در ایران است تا در صورت موفقیت آمیز بودن جواب تست‌ها، تولید خودرو چینی هم‌قیمت پیکان در ایران خودرو به صورت سی.کی.دی (قطعات منفصله) آغاز شود.

البته در مراحل بعد داخلی سازی این خودروها افزایش یافته و ایران خودرو قصد دارد بر روی پلات فرم آن، خودرویی با نشان خود تولید کند.

در سال جاری و با بیرون رفتن پیکان از سبد محصولات ایران خودرو، سایپا توانست پراید را جایگزین آن کند؛ به طوری که در سال جاری قرار است 400 هزار دستگاه پراید تولید شود؛ حال ایران‌خودرو قصد دارد خودرو ارزان قیمتی را جایگزین پیکانی کند که تا کنون نتوانسته جای خالیش را پر کند.

این در حالی است که تا پیش از این قرار بود ال -90 جایگزین پیکان شود که با تاخیرهای انجام شده به نظر نمی رسد این خودرو به زودی به تیراژی برسد که بتواند جایگزین پیکان شود.

مسئولان همچنین از قیمت هشت میلونی این خودرو خبر می‌دهند که با سخنان رییس شرکت سهامی سازمان گسترش و نوسازی صنایع مبنی بر تولید این خودرو از اسفند، امید آن نمی‌رود که تیراژ آن تا پیش از سال 1388به 150 هزار دستگاه برسد.

ایران خودرو قصد دارد بتواند جای خالی پیکان را با این خودرو چینی پر کند. البته این شرکت در حال همکاری دو جانبه با شرکت‌های چینی است؛ به طوری که برای تولید سمند در چین توافق‌نامه امضا کرده است.

بنابر قرارداد کار ساخت کارخانه سمند در چین طی پاییز امسال آغاز می‌شود که ظرفیت فاز یک آن تولید سالانه 30 هزار دستگاه سمند خواهد بود.

تمام قطعات خودرو سمند در ابتدا به صورت سی.کی.دی توسط ایران خودرو ارسال و در چین مونتاژ خواهد شد و به مرور ، چینی‌ها ساخت قطعات را به عهده خواهند گرفت.

کد خبر 7264

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز