گروه سیاسی: نمازگزاران سراسر کشور پس از پایان خطبه‌های نمازجمعه با برگزاری راهپیمایی، به جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه اعتراض کرده و خواستار پایان وحشیگری نظامیان این رژیم شدند.

از جمله دیروز نمازگزاران نمازجمعه تهران پس از اقامه نماز در حمایت از مردم مظلوم غزه راهپیمایی باشکوهی برگزار کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نمازگزاران پس از اقامه نمازجمعه از ورودی اصلی دانشگاه تهران به سمت میدان انقلاب و خیابان آزادی حرکت کردند و با حمل پارچه نوشته‌هایی در حمایت از مردم غزه شعار دادند.

راهپیمایان همچنین سکوت مجامع بین‌المللی و به‌ویژه سران کشورهای عربی درخصوص جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

همزمان با این راهپیمایی، تظاهرات دیگری با حضور نمازگزاران تهرانی و گردان‌های استشهادی لبیک یا خامنه‌ای برگزار شد که پس از اقامه نماز جمعه دیروز تهران در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی به سمت میدان فلسطین راهپیمایی کرده و در میدان فلسطین تجمع‌ اعتراض‌آمیزی را برگزار کردند.

خبرگزاری فارس هم گزارش داد که نمازگزاران جمعه قم پس از اقامه نماز جمعه بار دیگر در حرکتی خودجوش با برپایی راهپیمایی جنایات غزه را محکوم کردند. براساس این گزارش نمازگزاران قمی با سردادن شعارهایی خشم و انزجار خود را نسبت به سکوت و بی‌تفاوتی مجامع بین‌المللی نسبت به کشتار مردم بی‌گناه در غزه اعلام کردند.

راهپیمایان قمی که مسیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا میدان شهدای این شهر را طی کردند، در پایان این مراسم با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام آمادگی خود برای حمایت از مردم مظلوم غزه و کمک‌رسانی به مسلمانان این منطقه، خواستار توقف به خاک و خون کشیده شدن مسلمانان در غزه شدند و همچنین از سران کشورهای عربی خواستند تا به یاری مظلومان غزه بشتابند.

دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان ایلام هم در اعتراض به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه  دیروز دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دانشجویان دانشگاه‌های استان گیلان با پوشیدن کفن در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه در برابر سفارتخانه‌های انگلیس، روسیه و فرانسه در تهران تجمع کردند.

دانشجویان پس از تجمع در برابر سفارت انگلیس به سوی سفارت روسیه در تهران حرکت کردند ودر برابر سفارت این کشور، نامه‌ای را خطاب به الکساندر سادوونیکوف سفیر روسیه در تهران قرائت کردند.

همچنین دانشجویان به سمت سفارت فرانسه حرکت کردند و بیانیه‌ای را در برابر سفارتخانه این کشور قرائت کردند.

دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های مشهد نیز عصر روز پنجشنبه مقابل کنسولگری عربستان تجمع کردند. به گزارش ایسنا، در این تجمع که از ساعت 3 بعدازظهر آغاز شد، دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه برای چندمین بار مقابل کنسولگری عربستان در بلوار سجاد مشهد تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان نیز دیروز در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.راهپیمایی‌های مشابهی نیز در دیگر نقاط کشور برگزار شد.

تقدیر از ونزوئلا

جمعی از دانشجویان بسیجی ضمن تجمع در مقابل سفارت ونزوئلا در تهران حمایت خود را از اقدام این کشور مبنی بر اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از کاراکاس اعلام کردند.

به گزارش مهر، دانشجویان در این تجمع، شعارهایی در حمایت از هوگو چاوز و حکومت ونزوئلا سردادند. دانشجویان همچنین با نصب شاخه‌های گل‌ بر دیوار سفارت ونزوئلا از رویکرد کاراکاس در مواجهه با جریان غزه تقدیر کردند.

هشدار به حاکمان مصر

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حاکمان مصر سرنوشت خود را به رژیم سیاه، پلید و منفور صهیونیستی گره نزنند از مردم مصر خواست به میدان آمده و از هر طریق ممکن و با هر قیمت گذرگاه رفح را باز کنند.

به گزارش فارس، سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران با اشاره به حوادث تلخ غزه، اظهار داشت: کسی نیست که حوادث جانگذار غزه را از طریق تلویزیون ببیند و از طریق رسانه‌ها در جریان اخبار آن قرار گیرد و اندوه و ماتم در دل او ننشیند.

وی افزود: آنچه امروز در غزه می‌گذرد دارای 2پرونده متفاوت است که یکی پرونده کاملا سیاه و ننگین و دیگری پرونده کاملا سفید و درخشان است که هر یک از این پرونده‌ها از اضلاعی تشکیل شده است.

ادامه تحصن دانشجویی

تجمع دانشجویان در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران که به‌دلیل سازش کشورهای عربی به‌ویژه مصر با رژیم صهیونیستی در قبال مردم غزه آغاز شده بود، پنجشنبه شب با حضور گسترده دانشجویان برگزار شد.

به گزارش فارس، در این تجمع گسترده دانشجویان که از 2هفته پیش در اعتراض به همکاری مصر با رژیم صهیونیستی در قبال مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران آغاز شده بود، پنجشنبه شب پس از نماز مغرب و عشاء با حضور گسترده دانشجویان سراسر کشور در مقابل این دفتر پایان یافت.

هرچند خبرنگار همشهری کسب اطلاع کرد که احتمالا به‌دلیل ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوارغزه، تجمع و تحصن دانشجویان در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران همچنان ادامه یابد.

کد خبر 72532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز