همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی امروز در این باره که آیا قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را درباره آتش‌بس در غزه بپذیرد یا نقض کند، تصمیم می‌گیرد.

خبرگزاری اتریش از تل‌آویو گزارش داد، قطعنامه 1860 شورای امنیت سازمان ملل خواستار احترام آتش بس فوری در نوار غزه شده است، با این حال بدون توجه به این قطعنامه، عملیات رژیم صهیونیستی در این منطقه ادامه دارد.

در همین حال برخی اخبار حکایت از آن دارد که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در رایزنی امروز خود به بررسی آغاز مرحله سوم تجاوز نظامی خود به نوار غزه خواهد پرداخت.

همچنین ایهود اولمرت، نخست وزیر، تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه و ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز پیش از تشکیل جلسه کابینه امنیتی، درباره چگونگی واکنش به قطعنامه 1860 با یکدیگر رایزنی می‌کنند.

اولمرت در روزهای اخیر، ادامه یورش به غزه را خواستار شده، در حالی که باراک موافقت خود را با آتش‌بس اعلام کرده است. لیونی هم گفته با هر گونه توافق آتش بس با حماس مخالف است. با این حال وی برقراری آتش‌بس یکجانبه را از سوی رژیم صهیونیستی در صورتی که تضمین‌هایی پایدار دریافت کند، منتفی ندانسته است.

از سوی دیگر حماس اعلام کرد خود را متعهد به قطعنامه سازمان ملل نمی‌بیند، زیرا امکان شرکت در بحث‌ها در خصوص این قطعنامه‌ را نداشته است.

کد خبر 72488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز