همشهری آنلاین: معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد از مکاتبات با مجامع بین‌المللی در مورد بازداشت خبرنگار العالم خبر داد

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به مکاتبات این معاونت با مجامع بین‌المللی در مورد بازداشت خبرنگار شبکه خبری العالم، از برگزاری همایشی بین‌المللی با هدف دسترسی رسانه‌ای به جریان آزاد اطلاعات در مورد غزه خبر داد. [صهیونیست‌ها خبرنگار العالم را دستگیر کردند]

علیرضا ملکیان، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن محکوم کردن دستگیری خضر شاهین و دستیارش از سوی رژیم اشغالگر قدس، این اقدام را برخلاف همه موازین بین‌المللی دانست وتاکید کرد: خبرنگار در دنیا حقوق شناخته شده‌ای دارد و آزاد است که بر اساس رسالت خود، فعالیت رسانه‌ای انجام دهد و خبرها را براساس مشاهداتش به دنیا مخابره کند.

بر این اساس اقدام رژیم صهیونیستی در دستگیری خبرنگار العالم، با هیچکدام از موازین بین‌المللی و کنوانسیون‌های جهانی مطابقت ندارد.

 معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:  ما در حال انجام مکاتباتی با مجامع بین‌المللی برای پیگیری موضوع دستگیری خبرنگار شبکه العالم هستیم و انتظار داریم که این مجامع نیز وظایف خود را در این زمینه انجام دهند.

ملکیان همچنین از برگزاری همایشی با همکاری سازمان‌ها و نهادهای رسانه‌ای و با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی و تشکل‌های بین‌المللی مرتبط، در خصوص دسترسی رسانه‌ها به جریان آزاد اطلاعات و اخبار مربوط به رخدادهای غزه خبر داد و گفت: مقدمات برگزاری این همایش بین‌المللی فراهم شده و ستاد برگزاری آن کار خود را آغاز کرده که امیدواریم ظرف هفته آینده این همایش برگزار شود و از این طریق قدمی در راه دسترسی رسانه‌ای هرچه قوی‌تر به رویدادهای غزه برداشته شود

کد خبر 72470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز