همشهری‌آنلاین: انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران ایران روز شنبه با برگزاری مراسم تصویب اساسنامه و انتخابات اعضای هیئت مدیره کار خود را آغاز کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران ایران در اجرای ماده 131 قانون کار و آیین نامه انجمن های صنفی و با هدف دفاع از منافع مشترک حرفه ای ، بهبود وضع اقتصادی واجتماعی و بالابردن سطح آگاهی های اعضا تشکیل شده است.
روح الله جمعه ای ،‌زهرا عرب،‌عباس درویش توانگر، حسن کربلایی، حمید رضا علی اکبری، حسن لاسجردی، مهدی کیایی،حمید رضا رضازاده، محمد مهاجری و تقی دژاکام اعضای هیئت موسس این انجمن صنفی هستند.

در انتخابات تعیین اعضای هیات مدیره ، هفت نفر اصلی و سه نفر علی البدل هیات مدیره و بازرس اصلی و علی البدل انجمن پیش از ظهر امروز (شنبه)طی مراسمی با حضور 250 تن از خبرنگاران و روزنامه نگاران در مرکز فرهنگی سید الشهدای تهران برگزار شد.
در این انتخابات 15 نفربرای انتخاب 7 نفر اعضای هیئت مدیره و 4 نفر برای تعیین یک بازرس نامزد شده بودند.

پس از انجام رای گیری ،از مجموع 250 رای توزیع شده و 226 رای ماخوذه ،مهدی کیایی از باشگاه خبرنگاران جوان با 105 رای ، عباس درویش توانگر از خبرگزاری فارس با 87 رای ،‌ حسن کربلایی از روزنامه رسالت با 86 رای،مهدی قمصریان از روزنامه همشهری با 86 رای، روح الله جمعه ای از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با 68 رای ،دکتر عبدالرضا داوری از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)با 66 رای و محمدمهاجری از روزنامه خبر با 64 رای به عنوان هفت عضو اصلی هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران انتخاب شدند.
همچنین سید مصطفی فرقانی از نشریه مهتدین با 75 رای به عنوان بازرس اصلی و حجت الله اکبرآبادی از روزنامه جام جم با 42 رای به عنوان بازرس علی البدل انجمن تعیین شدند.
بر اساس نتایج این انتخابات همچنین زهرا عرب از روزنامه جام جم با 62 رای ، حسن لاسجردی از خبرگزاری مهر با 59رای و کمال احمدی از روزنامه کیهان با 57 رای به عنوان سه عضو علی البدل هیئت مدیره انتخاب شدند.

در این انتخابات که با حضور نماینده قانونی وزارت کار برگزار شد ، 250 برگه رای توزیع شده بود و آرای ماخوذه 226 ، آرای باطله 10 و آرای استفاده نشده 14 برگه بود.
بر اساس اساسنامه ، اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران ایران برای مدت سه سال و بازرس این انجمن برای مدت یک سال انتخاب شده اند.
در این انتخابات ، تقریبا از اکثر روزنامه ها ، خبرگزاریها و صدا و سیما ، خبرنگارانی حضور داشتند که در هیئت مدیره و بازرسان منتخب نیز از نماینگانی از چندین روزنامه و خبرگزاری کشور افرادی حضور دارند.

انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران ایران از روز شنبه عضوگیری خود را آغاز کرده و خبرنگاران و روزنامه نگاران نشریات ، خبرگزاریها و صدا و سیما می توانند برای عضویت درآن اقدام کنند.
گفتنی است از دو سال پیش تاکنون روزنامه نگاران و خبرنگاران کشورمان به دلیل بی توجهی هیئت مدیره وقت انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران به اساسنامه و برگزاری انتخابات بدون رعایت موازین قانونی و عدم حضور ناظر وزارت کار در آن و در نتیجه به دلیل نداشتن بیش از شش ماه هیئت مدیره قانونی، بر طبق اساسنامه خود این انجمن خود به خود در معرض انحلال قرار گرفت و دو بار شکایت هیئت مدیره غیر قانونی آن به دیوان عدالت اداری برای رفع اشکال حقوقی آن، با رای منفی دیوان مواجه شد و بدین ترتیب در حال حاضر تنها انجمن صنفی قانونی روزنامه نگاران و خبرنگاران کشور، همین انجمن تازه تاسیس است.

بر طبق گفته‌های تقی دژاکام از اعضای هیئت موسس این انجمن، تلاشها برای تاسیس انجمن جدید از حدود یک سال پیش و پس از رای دیوان عدالت اداری به انجمن سابق آغاز شد و با طی موازین حقوقی و قانونی از سوی وزارت کار موفق به اخذ مجوز فعالیت شده است.

دژاکام چند ماه پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به همه روزنامه نگاران و خبرنگاران پیشنهاد کرده بود برای تاسیس و راه اندازی انجمن قانونی جدید اقدام کنند

کد خبر 77248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز