همشهری‌آنلاین: دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان گفت: فعالیت شبکه‌های خبری دیداری و شنیداری، خبرگزاری‌ها و مطبوعات ایران در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه، انحصار خبری رسانه‌های غربی و حامی صهیونیست در جهان را شکستند

مهدی فضایلی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: تلاش‌های حرفه‌ای رسانه‌های ایران مانند شبکه‌های مختلف صدا و سیما مانند پرس تی وی، العالم و خبرگزاری‌های داخلی کشورمان در زمینه وقایع و اتفاقات حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و انعکاس واقعیت‌ها و جنایت‌های این رژیم غاصب علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین، روزنه های امیدی را در انتقال اخبار منطبق با واقعیت در منطقه غزه ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: درهمین ارتباط شبکه های خبری مانند الاقصی نیز با استفاده از همین حمایت های خبری و حرکت حرفه ای و مسئولانه رسانه‌های ایرانی، توانستند نسبت به انتقال وقایع و ابعاد مختلف این فاجعه انسانی اقدام کنند.
وی در خصوص فعالیت شبکه‌های تلویزیونی کشورهای عربی منطقه نیز، گفت: فعالیت شبکه الجزیره در این خصوص تقریبا مثبت بود.

فضایلی گفت: شبکه الجزیره در اخبار خود در خصوص غزه همواره بر این نکته تاکید داشت که حمله رژیم غاصب اسراییل علیه نیروهای نظامی نبود، بلکه حجم بیشتر حملات نظامیان صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و کشتار غیرنظامیان بود.

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان، افزود: شبکه العربیه نیز با توجه به اینکه تحت نفوذ دولت عربستان است در اخبار و گزارشات ارسالی خود از سیاست‌های این دولت پیروی می کرد و خیلی به دنبال انعکاس واقعیت های تجاوز وحشیانه صهیونیستها علیه مردم غزه نبود.

وی تصریح کرد: شبکه العربیه در پوشش وقایع حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه گاها همسو با رسانه های غربی حامی اسراییل حرکت می کرد.
فضایلی افزود: برخی روزنامه های کشورهای منطقه مانند الشرق الاوسط نیز به دلیل تاثیرپذیری از دولت های مانند عربستان،‌سعی در توجیه حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه و زیرسئوال بردن مقاومت جنبش حماس را داشتند.

وی در خصوص فعالیت رسانه های غربی نیز گفت: در زمان وقوع چنین حوادثی طبیعی است که رسانه های حرفه ای اقدام به پوشش خبری و تصویری این وقایع می کنند.

فضایلی افزود: در فضای حرفه ای پوشش اخبار این گونه اتفاقات دو بخش جهت دهی به اخبار و بزرگنمایی وجود دارد که این امر همواره مورد توجه رسانه های خبری غربی است.
وی تاکید کرد: اگر پوشش خبری و نوع انعکاس اخبار وقایعی مانند بمب گذاری ها و یا حوادثی به مراتب کم اهمیت تر از حادثه غزه توسط رسانه های غربی را با حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم بی دفاع این منطقه را مقایسه کنید، آنگاه به نوع فعالیت و کارکرد این رسانه ها در خصوص موضوع غزه پی خواهید برد.

فضایلی گفت: در این خصوص تحلیل محتوی اخبار و تصاویر ارسالی این رسانه به خوبی نوع رویکرد و جهت گیری‌ها و سیاست‌های خبری رسانه‌های غربی درباره‌ غزه را روشن می‌کند

کد خبر 73063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز