مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سردار رویانیان با بیان اینکه افزایش ماموران برای جلوگیری از ورود خودروها به محدوده زوج و فرد ناکارآمد است از شهرداری تهران خواست روش‌های مکانیزه را جایگزین کند.

 محمد رویانیان در گفت‌و‌گوبا واحد مرکزی خبر با بیان اینکه پمپ بنزین‌ها یکی از مراکز ترافیکی است افزود: برای کاهش ترافیک باید مراکز ترافیک زا را شناسایی کنیم و موقعیت مکانی آنها را تغییر دهیم.

وی افزود: انتقال پمپ بنزین‌ها به محله‌ها منجر خواهد شد که دیگر افراد برای سوخت گیری خودروی خود مسافت طولانی طی نکنند و این کاهش ترافیک را در بر خواهد داشت.

وی گفت: بازار، نمایشگاه های بین‌المللی، شرکت‌ها و تعمیرگاه‌های خودرو از دیگر مراکز ترافیکی در کلانشهرها هستند.

رویانیان افزود: بهتر است شهرک‌های خودرو در تهران و شهرهای بزرگ ساخته شود تا دیگر مردم مجبور نشوند به عنوان مثال برای تعمیر خودروی خود به مکان‌های پر ترافیک سفر کند.

وی با اشاره به ترافیک سنگین روزهای اخیر در تهران گفت: یکی از علل این سنگینی ترافیک سخت گیری بسیار زیاد پلیس برای وارد نشدن خودروهایی است که حق ورود به محدوده زوج و فرد را ندارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، اصل اجرای طرح زوج و فرد را به خواست مردم و برای جلوگیری از بحرانی شدن آلودگی هوا اعلام کرد و افزود: در این مدت رانندگانی که تخلف کنند با قفل چرخ و جریمه مواجه می‌شوند.

رویانیان به مردم توصیه کرد که وقتی وضع هوا نامطلوب است اصلا از خانه بیرون نیایند و خودرو بیرون نیاورند.

وی با انتقاد از افزایش حضور فیزیکی پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح شهر تهران گفت: شهرداری باید زمینه کنترل الکترونیکی خودروها و ترافیک شهر را فراهم آورد.

رویانیان در پاسخ به این سئوال که آیا قصد افزایش جریمه را ندارید افزود: افزایش جریمه نیاز به قانون مجلس دارد.

وی گفت: در این باره شهرداری باید فورا ماده واحده‌ای را برای اخذ عوارض سنگین از خودروهایی که وارد محدوده زوج و فرد می‌شوند از طریق شورای شهر به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

رویانیان در پاسخ به اینکه پیشنهاد شما برای مبلغ این عوارض چقدر است افزود: باید به قدری باشد که کسی برای ورود به محدوده طرح زوج و فرد وسوسه نشود.

وی با بیان اینکه نیازمند حرکت جدی شهرداری هستیم گفت: اگر شهرداری می‌خواهد آلودگی هوا و ترافیک را کم کند باید محدوده طرح زوج و فرد را صد در صد مکانیزه کند و در اختیار پلیس بگذارد.

رویانیان افزود: با تصویب قانون در مجلس برای پرداخت عوارض سنگین، فکر نمی‌کنم دیگر کسی بدون حق نوبت به محدوده طرح زوج و فرد بیاید.

کد خبر 72436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز