همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری از مترو گفت و در عین حال از آلودگی‌ناشی از موتورسیکلت‌ها انتقاد کرد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردای گفت: مترو ستون فقرات حمل ونقل عمومی محسوب می‌شود و تکمیل آن در مدت زمان 6 تا 7 سال در صورت تامین به موقع اعتبارات امکان پذیر خواهد بود.

تشکری هاشمی، با تاکید بر اینکه ایجاد شبکه حمل و نقل عمومی کارآمد اصلی‌ترین راه کار حل معضل ترافیک است گفت: در صورتیکه 217 کیلومتر خط مترو پیش بینی شده برای شهر تهران احداث شود روزانه 8 میلیون نفر با این وسیله نقلیه عمومی جابه جا خواهند شد و در واقع با تکمیل خطوط مترو شاهد کاهش ترافیک و انتقال حجم انبوهی از سفرها به زیر زمین خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی در همایش سازمان های مردم نهاد به مناسبت روز هوای پاک در تالار حرکت با بیان این مطلب اظهار کرد: در کنار توسعه خطوط مترو که کمی زمان بر است اما راه کاری اساسی و زیر بنایی محسوب می‌شود توسعه خطوط اتوبوسرانی تندور به عنوان راه حلی زود بازده در دستور کار قرار دارد. خوشبختانه در شهرداری تهران این توان و امکان وجود دارد که در عرض یکسال 160 کیلومتر خط تندرو اتوبوسرانی احداث شود که این خطوط می تواند حجم انبوهی از سفرهای دورن شهری را در مدت زمان کوتاهی تحت پوشش قرار دهد و تجربه نشان داده که شهروندان از سامانه اتوبوس های تندرو به شدت استقبال می‌کنند.

معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: زمانی می‌توانیم به حل معضل ترافیک و آلودگی هوا امیدوار باشیم که شبکه منسجم و کارآمد حمل و نقل عمومی در تهران وجود داشته باشد و همه شهروندان بتوانند با طی کردن حداکثر 350 متر وارد شبکه شده و با یک یا چند وسیله نقیلع عمومی به راحتی به مقصد خود برسند.

وی ادامه داد: تنها در صورتیکه شبکه حمل و نقل عمومی شبکه‌ای منسجم باشد و رفاه، ایمنی و راحتی شهروندان را تامین کرده و با سرعت آنها را به مقصد برساند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که شهروندان از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده نکنند.

تشکری هاشمی در ادامه نامرغوب بودن سوخت مورد مصرف در کشورمان را یکی از مهمترین و اصلی‌ترین عوامل آلودگی هوا دانست و گفت: متاسفانه توجه جدی  به نامرغوب بودن سوخت مصرفی در کشور نمی‌شود چنانچه در حال حاضر خودروهای شخصی گازوئیل 7 هزار پی پی ام و اتوبو س‌های شرکت واحد از گازوئیل 500 پی پی ام استفاده می‌کنند حال آنکه در دنیا گازوئیل 50 پی پی ام و در آمریکا گازوئیل 15 پی پی ام استفاده می‌شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: علاوه بر نامرغوب یودن سوخت، خودروهای فرسوده و موتورسیکلت‌ها بیشترین نقش را در آلودگی هوای شهر دارند که باید هرچه سریعتر اقدامات جدی برای از رده خارج کردن خودروهای قدیمی که 30 تا 100 برابر خودروهای استاندارد آلودگی تولید می‌کنند صورت گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه هر موتورسیکلت در تهران برابر یک خودرو قدیمی آلودگی ایجاد می‌کند گفت: امروز در دنیا موتورسیکلت‌های باطری‌دار و الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد که امید است در کشور ما نیز موتورسیکلت‌ها قدیمی که سهم 26 درصدی در آلودگی هوای شهر دارند جای خود را به نسل جدید موتورسیکلت‌ها بدهند.

تشکری بر ایجاد انضباط اجتماعی تاکید کرد و افزود: بسیاری از مشکلات و گره‌های ترافیکی به دلیل نبود انضباط ترافیکی و رعایت قوانین و مقررات است که امیدورایم سازمان‌های مردم نهاد بتوانند در این زمینه و حل معضل ترافیک و آلودگی هوا یاری رسان مسئولین باشند.

کد خبر 73353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز