دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

گروه ورزشی: جودوی ایران به خانه‌تکانی وسیعی دست زده و در گام نخست برای رسیدن به اهداف درازمدت خود نیروهایی جوان را جانشین افراد با سابقه کرده است.

دو قهرمان شناخته‌شده این ورزش سیدمحمود میران و آرش میراسماعیلی بلافاصله بعد از آنکه با دنیای قهرمانی وداع کردند با تشخیص رئیس فدراسیون در ردیف مردان تاثیرگذار در کادر فنی تیم‌های ملی قرار گرفتند و با شروع برنامه‌هایی نو و کاملا علمی سکان هدایت ملی‌پوشان این رشته را در دست گرفتند.

در انتخابات تازه، میران علاوه بر سرپرستی تیم ملی بزرگسالان عهده‌دار سرمربیگری تیم جوانان نیز شده است؛ جوانانی که دیر یا زود باید از اعتبار این رشته در جهان دفاع کنند. در کنار میران هم‌تیمی سابقش آرش میراسماعیلی نیز مدتی است که جانشین محمدرضا حاج‌یوسف‌زاده در رده بزرگسالان شده است. ناگفته پیداست که تعامل و نزدیکی برنامه‌های این دو به یکدیگر یکی از مهم‌ترین راهکارهای مورد نظر برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده است.

یقینا آنها با درک لازم از موقعیت کنونی جودو ایران به این حقیقت نیز رسیده‌اند که شرایط موجود فنی بسیاری از نیروهای کنونی در جودو در اندازه‌هایی نیست که بتوان با آنها به سرعت در جایگاه خوبی قرار گرفت. بنابراین باید به سرعت برای ارتقای مهره‌های ملی و رساندن آنها به شرایط استاندارد برنامه‌ریزی کرد. خوشبختانه این امر مورد توجه کافی قرار گرفته و با جمع‌آوری و شناسایی نیروهای برتر کارها آغاز شده است. آرش میراسماعیلی، سرمربی تیم ملی جودو بزرگسالان از آخرین برنامه‌های خود و تیم ملی می‌گوید: «تا پایان سال چهار تورنمنت بزرگ پیش رو داریم که کادر فنی ترجیح داد از این بین در دو تورنمنت فوق شرکت کنیم.»

آرش میراسماعیلی که هفته اول رقابت‌های لیگ برتر را از نزدیک تماشا می‌کرد  گفت: «سال‌های قبل در همان هفته اول نام تیم قهرمان برای همه معلوم بود و سایر تیم‌ها باید برای عناوین بعدی مبارزه می‌کردند ولی این دوره به دلیل پراکندگی نیروهای طراز اول در تیم‌های مختلف، هم سطح فنی لیگ به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته و هم چند تیم، توانایی رسیدن به جایگاه بالاتر را دارند.» سرمربی تیم ملی در مورد شکست برخی از ملی‌پوشان در لیگ گفت: «در جریان برگزاری لیگ  تک‌تک نفرات راه یافته به اردو تیم ملی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت و ایرادات فنی زیر نظر خواهند بود، ولی باخت  نفرات در لیگ برای ما ملاک نیست.»

میراسماعیلی همچنین در مورد زمان آغاز اردوی تیم ملی گفت: «اردوهای تیم ملی 21 دی ماه آغاز می‌شود ولی چون زمان تشکیل اردوها با امتحانات دانشگاه‌ها تداخل دارد در این مرحله با اردونشینان مدارا می‌کنیم.» سرمربی تیم ملی در مورد انتخاب همکاران خود در اردوی تیم ملی گفت: «من از سوی فدراسیون جودو در مورد انتخاب همکارانم اختیار تام دارم.»

کد خبر 72345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز