همشهری آنلاین: تیم امید جودو کشورمان با کسب 6 مدال طلا و یک مدال برنز عنوان قهرمانی مسابقات غرب آسیا را به خود اختصاص داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اولین دوره رقابت‌های جودو قهرمانی غرب آسیا که با حضور جودوکاران 9 کشور در امان پایتخت اردن آغاز شده بود، با قهرمان تیم کشورمان به پایان رسید و در مسابقات امروز و در وزن 61- کیلوگرم علی چالاک پس از استراحت در دور اول، برابر جودوکارانی از سوریه و عربستان به برتری رسید و مدال طلا را برگردن آویخت.

در وزن 66 کیلوگرم وحید بنا پس از استراحت در دور اول، جودوکارانی از کشورهای کویت و سوریه را شکست داد و عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن 73 کیلوگرم نیز وحید بنا با شکست حریفانی از کشورهای فلسطین، سوریه و یمن مدال طلا را بر گردن آویخت.

تیم کشورمان در روز نخست این رقابت‌ها نیز در وزن 81- کیلوگرم حمید قاسمی نژاد پس از استراحت در دور نخست، جودوکار کویتی را شکست داد و راهی دیدار پایانی شد. وی در بازی نهایی هم نماینده لنبان را شکست داد و به مدال طلای این وزن دست یافت.

در وزن 90- کیلوگرم علی محمدنیا دور اول را استراحت داشت. وی دور دوم لبنان را برد و سپس با برتری مقابل حریفی از کویت، مدال طلا این وزن را به گردن آویخت.

در وزن 100- کیلوگرم مجتبی نیم بین با برتری مقابل جودوکاران لبنان، قطر و سوریه به مدال طلا دست یافت. علی ملکی پور دروزن 100+ کیلوگرم دور نخست نماینده کویت راشکست داد.

وی مبارزه بعدی خود را به نماینده سوریه واگذار کرد و به گروه بازنده ها رفت. ملکی پور برای کسب مدال برنز مقابل جودوکاری از عربستان صاحب برتری شد و به مدال برنز دست یافت.

مراسم پایانی نخستین دوره مسابقات جودو امیدهای غرب آسیا با حضور  امید العنزی رئیس آسیایی این رشته برگزار شد و مدال‌های طلای ورزشکاران کشورمان نیز توسط وی اهدا شد.

کد خبر 69041

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز