گروه ورزشی: در حالی که هنوز ترکیب تیم ملی جودو مشخص نشده است و مسابقات انتخابی پنجشنبه هفته جاری به عنوان یکی از معیارهای اصلی انتخاب معرفی شده، میراسماعیلی با هشدار به جودوکاران هرگونه غیبت در این مسابقات را منجر به حذف ملی‌پوشان جودو عنوان می‌کند.

ساختار جودوی ایران پس از المپیک با تغییرات زیادی همراه بود؛ تغییراتی که رضوی قبل از حضور جودو در المپیک  از آن به عنوان  خانه‌تکانی نام برده بود و  گفته بود که جودوی ایران نیاز جدی به تغییرات دارد و دیگر نمی‌توان مثل گذشته فکر کرد.

اظهارات اولیه رضوی همزمان با اتفاقات پیش‌آمده در اردوی تیم‌ملی پیش از شرکت تیم‌ملی ایران در مسابقه‌های آسیایی کره‌جنوبی زمینه انجام تغییر و تحولات را فراهم کرد اما به دلیل در پیش‌بودن رقابت‌های المپیک این حرکت موقتا متوقف شد تا آنکه در اولین جلسه کمیته فنی بعد از این بازی‌ها رئیس فدراسیون جودو رسما خبر آن را اعلام کرد و حتی از جذب و به‌کارگیری مربیان خارجی نیز سخن گفت. بعد از جلسه کمیته فنی جودو و واکنش منفی اعضای آن نسبت به دستاوردهای یکی، دو سال گذشته هر لحظه انتظار می‌رفت که محمدرضا حاج‌یوسف‌زاده، سرمربی کهنه‌کار تیم‌ملی اولین هدف باشد. یوسف‌زاده در حالی رسما بعد از 51 سال فعالیت در تیم‌ملی جودوی ایران، خبر کناره‌گیری خود را اعلام کرد تا پس از جلسات بسیار میران و میراسماعیلی به عنوان سرپرست و سرمربی تیم ملی منصوب شوند.

اولین راه اما تشکیل تیم قدرتمندی در جودو بود،شاید به همین دلیل باشد که ملی‌پوش دیروز و سرمربی امروز در انضباط تیمی و حضور در مسابقات گزینشی بسیار سخت می‌گیرد: «هر فردی در انتخابی روز پنجشنبه شرکت نکند، از تیم ملی حذف خواهد شد. تاکید می‌کنم هر جودوکاری به هر دلیل از مسابقات انتخابی جا بماند، به هیچ عنوان به تیم ملی دعوت نمی‌شود. همه موظف به شرکت در این رقابت‌ها هستند و هیچ بهانه‌ای را نمی‌پذیرم.» در این میان اما میراسماعیلی اسثتنا نیز قائل است: «تنها رودکی و معلومات به دلیل عملکردشان در المپیک می توانند مستقیم به اردوها بیایند. تا آنجا که بنده مطلع هستم رودکی در آستانه عمل جراحی بود و بعد از بهبود به اردوها خواهد آمد.»

در این میان اما آخوندزاده یکی از جودوکاران مطرح ایران در مسابقات بین‌المللی است که با توجه به شرایط موجود قصد ندارد دیگر در تیم ملی حضور داشته باشد. میراسماعیلی درباره وضعیت مسعود حاجی‌آخوندزاده اما همانند رودکی استثنا قائل است: «در تماسی که دبیر سازمان لیگ با وی داشت اعلام کرد دیگر قصد مبارزه ندارد. البته از او خواستیم در این مسابقات شرکت کند. آخوندزاده از مهره‌های ارزنده جودو است که باید در جلسات بعدی درباره ادامه همکاری او با تیم ملی تصمیم بگیریم. سایرین باید در این رقابت‌ها شرکت کنند.»

فضایی تازه برای جودو

در این میان اما حضور میراسماعیلی در مسابقات جودو ژاپن و مشاهده این مسابقات از نزدیک سرمربی تیم ملی را با فضایی تازه مواجه کرده است: «مسابقات جیگاروکانو ژاپن نشان داد که اگر خود را با قوانین جدید داوری وفق ندهیم، با مشکل مواجه می‌شویم. با توجه به حضور بیشتر قهرمانان جهان و المپیک، مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد. ژاپن با چهار تیم در این میدان شرکت داشت.» وی ادامه داد: «بعد از المپیک پکن ترکیب این تیم عوض شد. در جام کانو اگرچه ستاره نداشتند اما جوانان خوبی را آورده بودند که به زودی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. خیلی از چهره‌های شاخص ژاپن خداحافظی کرده‌اند. شینوروها به جای اوکادا سرمربی و کاناوارا نیز در این بخش وارد شده است.»

قهرمان دو دوره جودو جهان اظهار داشت: «جیگاروکانو کاملا با قوانین جدید برگزار شد؛ اما به آن شکلی نبود که فکر می‌کردیم. همه چیز خیلی عادی و بدون سخت‌گیری انجام شد. از این پس گاردهای غیر ژاپنی خیلی سریع اخطار می‌گیرند و فکر می‌کنم این مسئله به نفع ما هم خواهد بود. به هر حال این مسابقات تلنگری بود تا هرچه سریع‌تر خود را با این قوانین هماهنگ کنیم در غیراین‌صورت با مشکل مواجه خواهیم شد.»

کد خبر 71417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز