گروه حوادث- مهدیه مصطفایی: جلسه محاکمه 5 زن زندانی که متهم هستند یکی از همبندی‌هایشان را در زندان رجایی شهر کرج به قتل رسانده‌اند، به‌علت شناسایی نشدن اولیای دم مقتول، تجدید شد.

پلیس هم‌اکنون در جست‌وجوی خانواده این زن زندانی (مقتول) است تا با حضور آنها در دادگاه، جلسه محاکمه قاتلان وی  برگزار شود.

شامگاه 17 مرداد 84، ماموران زندان رجایی شهر کرج در جریان قتل یکی از زندانیان به نام هانیه قرار گرفتند. با گزارش موضوع به بازپرس ویژه قتل، وی همراه گروهی از کارآگاهان جنایی در قتلگاه زن جوان حاضر شده و بررسی‌های تخصصی درباره این جنایت آغاز شد.

تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که قربانی حادثه در اثر خفگی به وسیله روسری مشکی رنگی که به دور گلویش پیچیده شده بود خفه شده است.

این در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد دقایقی قبل از وقوع جنایت بین هانیه و چند نفر از زندانیان درگیری شدیدی رخ داده و این درگیری حتی به حیاط زندان هم کشیده شده بود.
 با این اطلاعات، 5 زن زندانی که از مدت‌ها قبل برای هانیه مزاحمت ایجاد می‌کردند و در این درگیری هم نقش داشتند دستگیر و در بازجویی از آنها راز این جنایت فاش شد.

در این بازجویی‌ها‌، عاملان اصلی جنایت که 4 زن زندانی بودند، ادعا کردند از سوی یک زن زندانی شرور مامور شده بودند هانیه را به قتل برسانند و آنها هم با دستور این زن، بعد از ورود به سلول هانیه، او را مورد ضرب و شتم قرار داده و به وسیله روسری مشکی رنگی که سرش بود به قتل رساندند.

با مشخص شدن این موضوع، بررسی‌ها روی این پرونده ادامه یافت و ماموران متوجه شدند زنی که فرمان قتل هانیه را صادر کرده بود، یک زندانی شرور است که قصد باجگیری از مقتول را داشت اما وقتی با مقاومت‌های این زن مواجه شده بود، تصمیم به قتل وی گرفت.

تحقیقات نشان می‌داد این زن با تشکیل باندی در زندان، همه زندانیان را مجبور می‌کرد تن به خواسته‌های او دهند و اگر کسی با وی مخالفت می‌کرد، او و نوچه‌هایش، شروع به آزار او می‌کردند.

با اعتراف متهمان به جنایت، برای 4 نفر از زندانیان که نقشه قتل را عملی کرده بودند به اتهام مشارکت در قتل و برای سردسته آنها هم به اتهام معاونت در قتل، کیفرخواست صادر شد و پرونده برای آغاز محاکمه به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

در حالی که پرونده این جنایت برای رفع نواقص موجود و تحقیق بیشتر از متهمان به دادسرای کرج ارسال شده بود یکی از متهمان دست به‌خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد.

به این ترتیب بقیه متهمان صبح دیروز برای محاکمه به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران منتقل شدند و مقابل قاضی عزیزمحمدی و 4 قاضی مستشار دادگاه قرار گرفتند. ابتدای جلسه، قاضی دادگاه برای رفع برخی از ابهامات موجود در پرونده یکی از متهمان را به جایگاه احضار کرد.

این زن در تشریح ماجرا گفت: من و همدستانم به دستور سردسته باند دست به این جنایت زدیم. او به ما وعده آزادی داده بود و به همین خاطر مجبورمان می‌کرد به هر کاری که وی دستور می‌داد دست بزنیم.

من فقط 19 سال داشتم که راهی زندان شدم و به خاطر آزادی حاضر بودم دست به هر کاری بزنم. از طرفی این زن یک زندانی شرور بود و هر کسی که در زندان به حرفش گوش نمی‌داد از طرف نوچه‌های او تهدید می‌شد.

حالا از کاری که مرتکب شده‌ام پشیمانم و از دادگاه طلب بخشش می‌کنم. بعد از اظهارات این زن، 2 همدست وی نیز که در جنایت  دست  داشتند با ابراز ندامت از دادگاه خواستند هر چه زودتر حکم نهایی آنها را صادر کند.

از آنجا که هنوز والدین مقتول شناسایی نشده‌اند و بدون درخواست آنها درخصوص قصاص یا بخشش متهمان، جلسه محاکمه برگزار نخواهد شد، قاضی عزیز محمدی، دستور ارسال پرونده به دادسرای کرج برای شناسایی والدین مقتول را صادر و جلسه محاکمه را تجدید کرد.

کد خبر 72228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز