مدیریت شهری منطقه ۲۱ بر اساس سند کاهش خطر محله‌های شهرداری تهران که ۵۴ مورد خطرساز در این منطقه شناسایی کرده است، هشدار داد و تاکید کرد که تمهیدات برای رفع مشکلات ایمنی و موضوعات مربوط به مدیریت بحران، نیازمند بازنگری است.

منطقه 21

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه۲۱ در این باره گفت: «ایمنی به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم در توسعه پایدار است و نمی‌توانیم برای رفع مشکلات حرکات نمادین انجام دهیم، این شهر نیاز به حضور در کف میدان و در این عرصه موضوع ایمنی در اولویت قرار دارد. با توجه به وجود مراکز صنعتی در منطقه ۲۱ باید به حوادث ناشی از مواد خطرناک نگاه جدی‌ و بحرانی‌تری داشته باشیم.»

«محمدرضا پوریافر» افزود: «بر اساس سند کاهش خطر محله‌های شهرداری تهران، ۵۴ مورد خطرساز در منطقه۲۱ شناسایی شده است و برای رفع خطرها، وضعیت مطلوبی وجود ندارد. ادغام کمیته‌های مختلف ستاد مدیریت بحران، می‌تواند سرعت‌بخش روال کارها باشد. همچنین تشکیل کمیته با هدف بررسی موارد و حوادث خطرناک مانند فرونشست‌ها، نزدیکی به گسل خرگوش‌دره، گودهای رها شده و پرخطر، موضوعات پدافندی و همجواری صنایع با مناطق مسکونی باید در اولویت قرار بگیرد.»

وی در ادامه با بیان اینکه بافت کاملا متفاوت منطقه۲۱، مبحث ایمنی و تمهیدات آن را با مسائل پیچیده‌تری مواجه می‌کند، اظهار کرد: «نباید از این موضوع غافل ماند که اینجا، منطقه‌ای صنعتی است. به همین خاطر باید برای رفع مشکلات ایمنی و موضوعات مربوط به مدیریت بحران منطقه با حساسیت ویژه‌ای وارد عمل شد.»

شهردار منطقه۲۱ در پایان خاطر نشان کرد که ساختمان‌های اماکن صنعتی در منطقه۲۱، اغلب میانگین سنی ۵۰سال و بیشتر دارند. به همین دلیل رعایت الزامات ایمنی و چک لیست‌های HSE باید اهمیت ویژه‌ای داشته و نگاه واقع بینانه به مسائل موجود، می‌تواند راه‌گشا باشد. حضور مستمر نمایندگان صنایع و اماکن نظامی تحت مدیریت واحد و یکپارچه، در جلسات کمیته ایمنی می‌تواند آنان را همراه‌تر کند.

کد خبر 722249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha