در مسابقات شطرنج گروهی «سیمولتانه» که با حضور بیش از ۵٩ شطرنج باز از نقاط مختلف تهران در سالن شهید فهمیده برگزار شد «ایمان تحویلی» ورزشکار کم‌بینای عضو کانون نابینایان فرهنگسرای بهمن خوش درخشید.

فرهنگسرا

به گزارش همشهری آنلاین، این دوره‌ از رقابت‌ها با حضور «علی‌اکبر هدهدی» رئیس انجمن شطرنج نابینایان کل کشور، «ناهید اطیابی» رئیس انجمن شطرنج نابینایان استان تهران و جمعی از علاقه‌مندان به رشته ورزشی شطرنج و با قضاوت «حمید اکبری» داور فدراسیون شطرنج کشور و مدرس مدرسه شطرنج فرهنگسرای بهمن در منطقه ١٦ برگزار شد.

در این دوره از مسابقات شطرنج که با تلاش کانون نابینایان فرهنگسرای بهمن و با مشارکت و همکاری انجمن تجلی شهر ری و اداره سلامت شهرداری منطقه ۱۶ در کتابخانه شهید فهمیده فرهنگسرای بهمن اجرا شد، «ایمان تحویلی» عضو کانون نابینایان فرهنگسرای بهمن به مصاف ۵۹ شطرنج باز در رده‌های سنی مختلف رفت و پس از ٦ ساعت رقابت، موفق به کسب ۵۴ برد و ۲ تساوی شد و در مقابل ۳ حریف خود به نام‌های «امیرعباس وطن خواه»، «امیرعلی کریمی» و «امیرعلی غمخواری» شکست را پذیرفت.  

در این رقابت ٩ بازیکن معلول (٨ نفر نابینا و ١ نفر جسمی حرکتی) حضور داشتند.

«ایمان تحویلی» درباره راز و رمز موفقیت خود در رشته شطرنج و رقابت با نسل‌های مختلف گفت: «بدون تردید شرکت در برنامه‌های کانون نابینایان فرهنگسرای بهمن در ایجاد روحیه و افزایش انگیزه ام بسیار تاثیرگذار بوده است، اما در کنار این مسئله، حمایت و تشویق خانواده به منزله دو بالی است که می تواند هر کسی را به قله‌های موفقیت و سربلندی برساند.»

او قصد دارد که مهارت و تجربه اش را در زمینه رشته ورزشی شطرنج در اختیار علاقه‌مندان بگذارد برای همین با حمایت فرهنگسرای بهمن کارگاه آموزش شطرنج را در این مرکز راه اندازی کرده است.

کانون نابینایان فرهنگسرای بهمن در ۲۰ شهریور سال ۱۳۷۹ به همت شادروان مرحومه «ربابه صفائی» بنیان‌گذاری شد، این کانون در حال حاضر بیش از هزار عضو دارد. این کانون در کتابخانه شهید فهمیده فرهنگسرای بهمن دارای بیش از ١٠ هزار جلد کتاب صوتی است. نابینایان و کم‌بینایان با عضویت در این کانون می‌توانند از همه خدمات و دوره‌های آموزشی این کانون به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند.

مخاطبان برای عضویت در این کانون می‌توانند هر روز در ساعت اداری به دفتر کانون نابینایان بهمن به نشانی، میدان راه‌آهن، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی، فرهنگسرای بهمن مراجعه کنند یا برای اطلاعات بیشتر با شماره ۵۵۳۲۳۸۸۰ تماس بگیرند.

کد خبر 721674

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha