سازمان غذا و داروی آمریکا برای نخستین بار به گوشت رشد داده شده در آزمایشگاه از سلول‌های حیوانی کشت‌داده‌شده برای مصرف انسان ساخته شده است، مجوز مصرف داده است.

meat

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یاهونیوز این سازمان می‌گوید اطلاعات ارسال‌شده بوسیله شرکت «آپساید فودز» (Upside Foods) را به عنوان بخشی از مشاوره پیش از ورود به بازار ارزیابی کرده است و در حال حاضر پرسش‌های بیشتری درباره نتیجه‌گیری ایمنی شرکت سازنده این فراورده ندارد.

این شرکت می‌تواد پس از بازرسی و تایید برچسب وزارت کشاورزی آمریکا این فراورده را بفروشد. این شرکت گوشت تهیه شده از کشت سلولی را با استفاده از بیوپسی‌ها یا نمونه‌برداری‌ها از حیوانات زنده و نیز «حیوانات اخیر تازه کشتارشده که از قبل بخشی از سیستم غذایی بودند» انجام می‌دهد. آنها انتظار دارند که این سلول‌ها توانایی تجدید کردن خود را به طور بی‌نهایت داشته باشند و هدفشان این است که نهایتا همه اجزای به دست آمده از حیوانات حذف کنند.

شرکت آپساید فودز گفت تولید گوشت کشت‌داده شده در آزمایشگاه علاوه بر حذف نیاز به پرورش و کشتار میلیاردها راس حیوان مقدار بسیار کمتری آب و زمین نسبت به گوشت به دست آمده از دامپروری مصرف می‌کند. همچنین تولید گوشت در محیط کنترل‌شده ممکن است خطر آلودگی‌های خطرناک باکتریایی را کاهش دهد.

گوشت و لبنیات به تنهایی مسئول ۶۰ درصد خروجی گازهای گلخانه‌ای ناشی از کشاورزی و دامپروری هستند. اما با آنکه اجزای مورد استفاده برای گوشت کشت‌داده‌شده به علت کاهش خروجی گازهای گلخانه‌ای به منافع زیست‌محیطی اشاره دارند، اما برخی از کارشناسان هنوز در این باره که تولید گوشت کشت‌داده‌شده در مقیاس بزرگ ممکن است با افزایش آلودگی کربنی تغییرات اقلیمی را بدتر کند، اختلاف نظر دارند.

کد خبر 720975

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha