همشهری آنلاین: تجمع و راهپیمایی دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران و تعدادی از استان‌ها، در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکوم کردن جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی، صبح پنج‌شنبه از مقابل لانه‌ی جاسوسی آغاز و با پیمودن این مسیر تا دانشگاه تهران ادامه یافت. دانشجویان با اقامه‌ نماز ظهر و عصر به راهپیمایی خود پایان دادند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران و برخی از شهرستان‌ها در محل لانه‌ جاسوسی به یکدیگر پیوستند و در ابتدای حرکت با خواندن دعای فرج به صورت همگانی و در دست داشتن پرچم‌های فلسطین، حزب الله لبنان و «یا حسین» شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» را سر‌دادند.

در این میان جمعی از دانشجویان که کفن بر تن داشتند در حالی که پرچم بزرگ فلسطین را حمل می‌کردند و شعارهایی با مضمون "لبیک یا خامنه‌ای" ، "ما پیرو ولایتیم، آماده شهادتیم"، "حسین حسین شعار ماست شهادت افتخارماست" و"ماپیروان حیدریم؛ فدایان رهبریم" را فریاد می‌زدند.

هم‌چنین گروه‌های استشهادی با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و حزب الله لبنان به جمع دانشجویان پیوسته و در طول مسیر در خیابان طالقانی رژه‌های خود را به نمایش می‌گذاشتند و سرود «القدس‌لنا» را زمزمه می‌کردند.

دانشجویان پلاکارد‌هایی از بیانات امام (ره)، مقام معظم رهبری و پلاکارد‌هایی با مضمون "فلسطین کلید رمزآلود فرج امت اسلام است"، "لبیک یا خامنه‌ای"،"کل یوم عاشورا"و "غزه تنهاترین شهر جهان" در دست داشتند.

در طول مسیر خیابان طالقانی، اقشار مختلف مردم به جمع دانشجویان بسیجی پیوستند و با آن‌ها همراه شدند و شعار "ما پیرو ولاتیم،‌آماده شهادتیم" و "حسین حسین شعارماست، شهادت افتخارماست"را تکرار می‌کردند. با رسیدن دانشجویان به میدان فلسطین‌، پرچم انگلیس و آمریکا توسط راهپیمایان به آتش کشیده شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه دانشجویان با سردادن شعار "حسنی نامبارک مرگت باد مرگت باد"، "شیوخ آمریکایی خجالت خجالت"، "سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن" و "مسلمان به پاخیز برادرت کشته شد" وارد خیابان قدس شدند و با نزدیک شدن به دانشگاه تهران،‌ دانشجویان شعار "دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است" را سرداده و در طول پیمودن مسیر سینه زنان وارد دانشگاه تهران شدند که در بدو ورود نیز پرچم رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد.

در ادامه دانشجویان به سمت محل اقامه نماز در دانشگاه تهران حرکت و در بدو ورود سنگ‌فرش‌های وسط محوطه به وسیله‌ی پرچم سراسری فلسطین پوشیده شد. در این هنگام آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت و سپس دانشجویان سرود کشورمان را خوانده و پرچم‌های ایران در محوطه به اهتزاز درآمد.

به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ حجت السلام والمسلمین پناهیان با حاضر شدن در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه, خاطرنشان کرد: ما بیش از احساس مظلومیت، ‌احساس قدرت و عزت می‌کنیم که انقلاب ما و قیام حسینی ما صادر شده است.

وی با بیان این که ما احساس قدرت می‌کنیم که استکبار جهانی در اوج نابخردی و اضمحلال قرار گرفته و در اوج دستپاچگی جنایت‌هایی را انجام می‌دهد و آبروی خود را می‌برد، افزود: دیگر درایتی در جبهه‌ی کفر باقی نمانده است که این چنین مظلومان به قتل‌عام کشیده می‌شوند.

پناهیان خطاب به سران عرب و سران کشورهایی مثل اردن و مصر تذکر داد: ای سران عرب! ای سران کشورهایی مثل اردن و مصر که برای همکاری با استبکار جهانی،‌ مظلومیت مردم غزه را مشاهد می‌کنید، شما قطعا هیچ سرنوشتی جزء سرنوشت صدام نخواهید داشت و خود استکبار جهانی مقدمات سقوط شما را فراهم می‌کند.

وی در تذکری دیگر به جوانان عرب و عالمانان و اندیشمندان عرب گفت: دیگر بس است! در راه نجات مردم مظلوم غزه قیام کرده و خون به پا کنید. زبان بسته خود را باز کنید و فریاد بزنید. دانشجویان و طلابی که در عربستان قرآن

می‌خوانند لحظه‌یی به این قرآن عمل کنند؛ لحظه‌یی در مقابل ظالمان بایستند و خود را به حماقت نزنند.

پناهیان از دانشجویان و طلاب جوان خواست که فعالیت بسیجی خود را متمرکز کنند و خطاب به دانشجویان کشورهای اسلامی گفت: با دانشجویان سایر کشورها ارتباط برقرار کنید و آنان را با وظایف خود آشنا کنید.

وی ادامه داد: خطاب من در این‌جا به جوانان آمریکایی این است که اگر آن‌چنان که ادعا می‌کنید کشورهای شما آزاد است، دولت‌مردان خود را مهار کنید؛ این سگ‌ها دریده شده‌اند و اگر آزادی نیست فریاد آزادی‌خواهی سردهید.

او با طرح این سوال که اگر بنا باشد با فلسطینی‌ها هم دردی شود، چرا این اقدام از دانشگاه‌ها شروع می‌شود؟ پاسخ داد:

زیرا انقلاب ما انقلاب فرهیختگان است و میدان انقلاب ما میدان دانشگاه است.

پناهیان در پایان با تاکید بر این که هیچ شکی نیست که بزرگ‌ترین عزا، عزای امام حسین (ع) است، گفت: هیچ شهیدی شهید کربلا نیست و هیچ اسیری، اسیر کربلا نیست.

در پایان این اجتماع، دانشجویان بسیجی بیانیه‌یی صادر کردند که متن آن به شرح زیر است:

« امروز، ‌ما دانشجویان بسیجی و غیرتمند، طلاب مجاهد و جان بر کف و مردم بیدار ایران اسلامی در کنار هم گرد آمده‌ایم و در سوگ کربلای غزه خون می‌گرییم.

دل‌هامان آکنده از خشم، ‌خروش، ‌تنفر و انزجار از این کافرحربی، ‌رژیم جعلی و غاصب اسراییل است؛ و با مشت‌های گره کرده فریاد مظلومیت فلسطین در خون نشسته را به گوش مردم دنیا می‌رسانیم و از پای نخواهیم نشست تا انتقام تمام ظلم و ستم‌هایی که بر امت اسلام می‌رود را از صهیونیسم فاسق و حامیان غربی و خودفروخته‌ی عربی‌اش بازستانیم و نخواهیم گذاشت در کربلای غزه عاشورا تکرار شود و ما نیز هم‌چون کوفیان نیستیم که حسین زمان را تنها و ندای "هل من ناصرش" را بی لبیک گذاریم.

دیروز پاسخ فریاد مظلومیت مسلمان بوسنی، افغانستان، ‌عراق و لبنان سکوت سران بی‌غیرت و خودفروخته رژیم‌های عربی بود و امروز پاسخ مظلومیت غزه‌ی به خاک وخون کشیده شده، نه تنها سکوت نیست بلکه حمایت و همدستی سران خائن کشورهای عربی است.

هان ای مسلمانان جهان! چشم امید زنان وکودکان مظلوم فلسطین به چشمان پراشک و مشت‌های گره کرده‌ی شماست تا با کوبش و غرش انقلابی چهار ستون هیکل نحس رژیم‌های عرب منطقه و جسم فرسوده و مضمحل اسراییل را به لرزه درآورده و این غده‌ی سرطانی را از صحنه‌ی روزگار محو کنید.

اکنون در راستای پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب‌، حضرت آیت الله امام خامنه‌ای مبنی بر «دفاع به هر نحو ممکن از مردم غزه»،‌ ما آمادگی خود را برای جهاد در عرصه‌های فکری،‌ سیاسی و رسانه‌یی اعلام می‌داریم و با یک اشاره رهبرمان،‌ جان بر کف نهاده و تا آخرین قطره‌ی خون ایستادگی خواهیم کرد.

در پایان ضمن دعوت مسوولان محترم به ادای وظایف خود در قبال کلام رهبری، ‌مطالبات خود را به این شرح اعلام می‌داریم:

1 ـ قطع کامل روابط سیاسی و مراودات اقتصادی با حامیان غربی و عربی رژیم صهیونیستی به ویژه رژیم ننگین حسنی مبارک.

2 ـ اخراج سفیران کشورهای حامی رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی خائن از ایران اسلامی و فرا خواندن سفیران کشورمان از این کشورها.

3 ـ قطع فروش نفت به حامیان غربی رژیم صهیونیستی.

4 ـ تحریم کالاهای صهیونیستی به ویژه نسله،‌کوکاکولا و پپسی از سوی وزارت بازرگانی.

5 ـ تغییر رویکردهای صداوسیما و ادای تکلیف متناسب با دستور مقام عظمای ولایت در دفاع رسانه‌یی از مردم مظلوم غزه.

6 ـ برگزاری فوری اجلاس کنفرانس اسلامی و تصمیم‌گیری عملی بر نجات غزه و اخراج هم‌پیمانان عربی رژیم صهیونیستی از این سازمان.»

پس از قرائت این بیانیه، دانشجویان در محل اقامه نماز جمعه دانشگاه تهران، نماز ظهر و عصر خود را اقامه کرده و در پایان این اجتماع، یکی از مداحان اهل بیت به مداحی برای عزاداران حسینی پرداخت.

کد خبر 72074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز