همشهری آنلاین: تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های کشور در اعتراض به فجایع اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و در پی اولتیماتوم 48 ساعته به سفارت اردن، ظهر پنج‌شنبه 12دی، در مقابل این سفارت‌خانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در این تجمع که از ساعت 11 صبح امروز در مقابل سفارت اردن برگزار شد، دانشجویان با سردادن شعارهایی هم‌چون "مرگ بر انگلیس"، "مرگ بر آمریکا"، "خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست"، تجمع خود را ادامه ‌دادند.

پس از بیان سخنانی از سوی پیکان‌پور، نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و هم‌چنین نماینده‌ای از گروه‌های استشهادی دانشگاه تهران، دانشجویان تجمع کننده که 5 اتحادیه دانشجویی شامل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌ها، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالتخواه دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت (طیف شیراز) و هم‌چنین گروه‌های استشهادی از دانشگاه‌های مختلف حضور داشتند به اقامه نماز ظهر و عصر در مقابل سفارت اردن پرداختند.

پس از اقامه نماز دانشجویان در حالی که شعارهای "حسین، حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست" را سر داده و سینه می‌زدند قصد حرکت به سمت داخل سفارت اردن را داشتند که نیروی انتظامی مانع آن شد.

در این شرایط یکی از اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌ها به طور مداوم دانشجویان را به آرامش دعوت می‌کرد و از آنان می‌خواست که تا وقتی که به صورت رسمی اعلام نشده به سمت سفارت حرکت نکنند.

طوسی ادامه داد: مسوولان باید در جمع ما حاضر شوند و بگویند در این شرایط چه می‌خواهند بکنند. ما دیگر نمی‌توانیم ساکت باشیم. دولت و مجلس باید موضع‌گیری صریحی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در غیر این صورت ما خط را می‌شکنیم و تا آخر می‌رویم.

در ادامه پس از آرام شدن نسبی فضا دانشجویان به سر دادن این شعارها پرداختند که "هیهات من الذله"، "فریاد یا محمدا؛ غزه شده کربلا"، "این دفتر توطئه تعطیل باید گردد"، "دانشجو می‌میرد؛ ذلت نمی‌پذیرد"، "سفارت سازش‌کار تعطیل باید گردد"، "یا ایهاالمسلمون اتحدو اتحدو" و "مرگ بر اسراییل".

به گزارش ایسنا، در ادامه این تجمع حقیقی‌مقدم، نماینده گردان‌های استشهادی دانشگاه‌های یزد با بیان این که آیا ما در شرایط کنونی به یاری مولای‌مان به پا می‌خیزیم یا تنها ادعایی بیش نداریم، گفت: بدانید که امروز امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ جهاد و یا حتی اسلام از بین رفته و جز قبله چیزی نمانده است.

وی افزود: آیا کشتار غزه به معنای رد صلاحیتی برای سازمان‌های حقوق بشر نیست. تا کی این سازمان فاسد می‌خواهد مسوول حقوق بشر در دنیا باشد. آیا وقت آن نرسیده که همه جلوی نابودی دین اسلام را بگیریم.

این فعال دانشجویی ادامه داد: آنانی که ترجیح می‌دهند اسلام ناب محمدی با اسلام صهیونیستی جابه جا شود امروز احساس خطر می‌کنند. بدانید که مشکلات با گفت و گو حل نمی شود چرا که مشکلات کنونی دیگر این گونه حل شدنی نیست.

پس از بیان سخنان این فعال دانشجویی دانشجویان حاضر در تجمع شعار دادند "لبیک یا خمینی؛ لبیک یا حسین است"، "ای رهبر آزاده؛ آماده‌ایم، آماده"، "این دفتر توطئه تعطیل باید گردد؛ سفیر صهیونیستی اخراج باید گردد".

در ادامه این تجمع خلیلی، نماینده گردان‌های استشهادی دانشگاه الزهرا نیز گفت: سران کشورهای عربی مطمئن باشند که روزی سکوت‌شان دامن آن‌ها را می‌گیرد. حتی حسنی نامبارک نیز بداند که روزی رژیم صهیونیستی به مصر نیز حمله می‌کند. در این هنگام دانشجویان شعار دادند "حسنی نامبارک ننگت باد، ننگت باد".

وی با تاکید بر این که این حرکت دانشجویان حرکتی نمادین نیست اظهار کرد: فلسفه کفن پوشیدن ما حرکت جهادی است. ما بر اساس پیام مقام معظم رهبری رفتار می‌کنیم. بر این اساس طبق نامه قبلی اولتیماتوم 48 ساعته سفارت مصر و اردن باید تعطیل شود.

در ادامه در این واکنش نیز دانشجویان شعار "ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند" را سر دادند و هم‌چنین شعارهای دیگری هم‌چون "مرگ بر انگلیس"، "خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست"، "رهبرا رهبرا از تو به یک اشارت، از ما به صد دویدن را سر دادند".

در ادامه این تجمع سلطانی به نمایندگی از گردان‌های استشهادی دانشگاه‌های همدان نیز گفت: ما به حسین زمان لبیک می‌گوییم و شعار "لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است" را سر می‌دهیم که دانشجویان در واکنش به این صحبت این شعار را تکرار کردند.

وی ادامه داد: به سران خیانتکار می‌گوییم که بهتر است تاریخ را ورق زده و ببینند که چگونه در طول تاریخ ظالم و حامیان ناحق نابود شده‌اند.

سلطانی افزود: علما و روحانیون وهابیت که ندای مسلمانی سر می‌دهند بدانند که مسلمانی آن‌ها در حمایت از صهیونیسم خلاصه می‌شود. اما مسلمانی شیعه در آزادی خلاصه می‌شود. حکومت اسلامی برای ما یک عزت است و ما هیچ گاه سکوت نمی‌کنیم.

در ادامه این تجمع پس از سر دادن شعار "ای رهبر آزاده؛ آماده‌ایم، آماده"، صداقت به نمایندگی از گردان‌های استشهادی شهید رجایی گفت: ما در این جا جمع شده‌ایم تا به سفیران خیانتکار و سازشکار اعلام کنیم که "می‌جنگیم، می‌میریم، ولی ذلت نمی‌پذیریم" که دانشجویان نیز این شعار را تکرار کردند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این تجمع پس از سر دادن شعار "لبیک یا حسین"، دانشجویان و تجمع‌کنندگان سینه زده و فردی به مداحی پرداخت.

در ادامه نیز شعار "بچه شاه اردنی اعدام باید گردد"، "سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن" و "مرگ بر صهیونیسم" نیز سر دادند.

در ادامه این تجمع نماینده استشهادیون دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز گفت: ما در پاسخ به اولتیماتوم 48 ساعته به سفارت اردن در این‌جا حاضر شده‌ایم.

او هم‌چنین با اعتراض به پوشش ندادن رسانه ملی از تجمعات دانشجویی به انتقاد از برخی از روزنامه‌ها به دلیل مطالب منتشر شده در مورد حماس و اسراییل نیز پرداخت که در واکنش به این سخنان دانشجویان شعار دادند "مرگ بر قلم به دست مزدور".

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: کسانی که دل‌شان را به وعده‌های توخالی رژیم صهیونیستی و حقوق بشر خوش کرده‌اند و منتظرمانده‌اند تا سازمان ملل کاری کند بدانند که در خواب غفلت به سر می‌برند.

نماینده استشهادیون دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: ای رهبر آزاده، ای بزرگ مرد جهان، ای ولی امر مسلمین بدانید که ما دانشجویان و وطلاب آمادگی داریم که هر لحظه که شما فرمان دهید حتی خون خود را فدا کنیم.

در این هنگام و در واکنش به این سخن همه دانشجویان یک صدا فریاد زدند "خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست"، "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد".

هم‌چنین یکی از نمایندگان گروه‌های استشهادی دانشگاه‌های تهران نیز به دلیل پوشش داده نشدن تجمعات دانشجویی از رسانه ملی اعتراضاتی را بیان کرد.

پس از این سخنان دانشجویان شعار "مرگ بر سعودی"، "مرگ بر اسراییل"، "کربلای دوباره، غزه پاره پاره" را سر دادند.

در ادامه این تجمع عسگریان به نمایندگی از گردان‌های استشهادی دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: وقتی زنان و کودکان مظلوم غزه را می‌بینیم وقتی می‌بینیم که آن‌ها به مسجد پناه برده ولی رژیم صهیونیستی مسجد را خراب می‌کند سوال‌های فراوانی در ذهن ایجاد می‌شود. مگر از مبانی اسلام دفاع از مظلوم نیست؟ آیا نباید مسلمانان به دولت‌ها برای دفاع از مظلوم فشار آورند؟ پس در این بین وظیفه دولت اسلامی چیست؟

وی افزود: آیا شورای امنیت به وظیفه خود عمل می‌کند؟ چرا برخی از دول اسلامی بر اساس منافع سیاسی و اقتصادی‌شان مبانی دینی و اخلاقی را زیر پا می‌گذارند؟ فاصله عمیقی بین شعارها و عمل‌ها وجود دارد. اکنون این دول از اربابان خود بدون چون و چرا اطاعت می‌کنند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: دانشجویان کشورهای دیگر باید مستمر از دولت‌های خود حمایت از مردم غزه را مطالبه کنند.

او گفت: سران عرب بدانید که سکوت شما باعث می‌شود استکبار جهانی و صهیونیسم بیش از پیش گستاخ‌تر شود و در این بین شما هیچ گاه احساس امنیت نخواهید کرد که در واکنش به این سخن دانشجویان شعار دادند "نه سازش، نه تسلیم، نبرد تا پیروزی" و "می‌جنگیم، می‌میریم، ذلت نمی‌پذیریم".

در ادامه رودباریان به نمایندگی از گردان‌های استشهادی دانشگاه تربیت معلم نیز با طرح پرسش‌هایی هم‌چون این که مقصر کیست؟ چرا چشم‌هایتان را روی حقیقت می‌بندید؟ گفت: شما را چه شده؟ انسان‌ها تکه تکه می‌شوند و سران عرب و حامیان تنها لبخند می‌زنند.

وی افزود: حسنی نامبارک، نامبارکی طینت تو باعث کشته شدن کودکان و مردم غزه شده است. مردمان جهان آیا تروریست‌های واقعی را می‌بینید؟ انگلیس، آمریکا، اسراییل و حامیان آن‌ها تروریست واقعی هستند و امروز سران عرب نیز به آنها پیوسته‌اند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: ما این حال کفن پوش آمده‌ایم تا با حضرت مسیح بیعت کنیم. بر اساس فتوای علما باید دیگر دست از شعار دادن برداشت و وارد عمل شد. حسین جان صدای تو هنوز به گوش می‌رسد که در واکنش به این سخن دانشجویان شعار دادند "لبیک یا حسین"، "ای خائنین اردن، خجالت، خجالت".

هم‌چنین پس از بیان سخنانی از نماینده گروه‌های استشهادی دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی مبنی بر این که اگر رهبر معظم انقلاب حکم جهاد دهد ما همه می‌گوییم "هیهات من الذله"، همگی این شعار را تکرار کردیم.

در ادامه قاسمی، نماینده گردان‌های استشهادی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: ما نمی‌توانیم به غزه برویم اما می‌توانیم خون خود را برای مردم غزه بفرستیم؛ بنابراین به شما این مژده را می‌دهم که تا چند ساعت دیگر اکیپ سازمان انتقال خون برای اهدای خون شما عزیزان در این‌جا حاضر می‌شود.

او افزود: ما نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده که در هنگام تجمع چند ساعته در مقابل قوه قضاییه هیچ کس حتی به ما تو نگفت. وی از برخی برخوردهای انجام شده با دانشجویان انتقاد کرد.

وی هم‌چنین در اعتراض به عملکرد صدا و سیما نیز گفت: ما صدا و سیما را به عنوان یک مجموعه تعطیل شده به حساب می‌آوریم و تنها می‌توانیم بگویم بالروح، بالدم، لبیک یا خامنه‌ای که همه این شعار را تکرار کردند.

قاسمی ادامه داد: ای مهدی جان و ای رهبرا و همه مردم مسلمان بدانیدکه در طول این مدت 97 تجمع خودجوش دانشجویی در کشور صورت گرفت و درعرض چند ساعت 20 هزار نفر برای عملیات استشهادی ثبت نام کردند. این نوع واکنش‌ها تنها به دلیل لبیک به پیام رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش ایسنا، در ادامه خزریان به نمایندگی از گردان‌های استشهادی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌ها گفت: امروز ما دانشجویان مسلمان این‌جا جمع شده‌ایم تا به پادشاه خائن اردن و به پسر پادشاه خائن این کشور و به تمام کشورهای عربی هشدار دهیم که ما امروز حضورمان نمادین نیست و بدانید که جلو خواهیم آمد ما کفن پوش آمده‌ایم.

وی افزود: آن روز که در جنگ 33 روزه سکوت می‌کردید ما را متهم به حرکت شیعی نیز می‌کردید؛ امروز توجیه سکوت شما چیست؟ آیا امروز نیز حرکات احمقانه خود را در مورد اختلافات عرب بیان می‌کنید؟ امروز کشور ایران بیش‌تر از شما معترض است و دانشجویان مسلمان ایرانی از همه معترض‌تر هستند.

او گفت: کشور عربستان که برای انعکاس دین انحرافی خود در دنیا سرمایه‌گذاری می‌کند چرا پول خود را برای مردم مسلمان دنیا خرج نمی‌کند و چرا در مقابل این فجایع غزه سکوت پیشه کرده است. تنها پاسخ این اعمال آن‌ها این است که یا این افراد یهودی هستند و یا عامل یهودی‌ها در کشورهای اسلامی به شمار می‌آیند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: سوال ما از آمریکا و اروپا و افرادی که دم از دموکراسی می‌زنند این است که چرا آن‌ها تنها از حکومت‌های دیکتاتور در منطقه حمایت می‌کنند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: نامه شما و اولتیماتوم 48 ساعته‌تان به سفارت اردن باعث شد که آن‌ها امروز این سفارت‌خانه را خالی کنند.

به گزارش ایسنا، در حالی که دانشجویان زمزمه "الله اکبر" را می‌گفتند، به سمت داخل سفارت اردن حرکت کردند و در این شرایط نیروی انتظامی به شدت تلاش کرد از ورود دانشجویان به داخل سفارت جلوگیری کند که در این بین تعدادی از دانشجویان دچار جراحت شدند.

در واکنش به این حرکات، دانشجویان دیگر شعار می‌دادند "نیروی انتظامی؛ حمایت، حمایت"، "می‌کشم، می‌کشم هر که برادرم کشت"، "مرگ بر اسراییل"، "هیهات من الذله".

در این هنگام نمایندگان اتحادیه‌ها و دانشجویان دیگر دانشجویان را به آرامش دعوت می‌کردند و سینه می‌زدند و می‌گفتند "یا لیتنا کنا معک"، هم‌چنین به سر و سینه خود زده و حسین حسین می‌گفتند.

در آن بین برخی دیگر شعار می‌دادند "یا محمدا، غزه شده کربلا" و به سر و سینه خود می‌زدند و شعارهای دیگری هم‌چون "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد" را سر می دادند.

در این هنگام در شرایطی که وسایل صوتی قطع شده بود، طوسی، نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌ها در بین دانشجویان با صدای بلند گفت: شما بدانید که این‌ها از شما ترسیده و ساختمان‌های‌شان را خالی کرده‌اند. ما باغ قلهک را با 40 نفر توانستیم بگیریم و حتی در این بین نیروی انتظامی نیز جا ماند. انگلیسی که این‌ها آن را ابرقدرت جهان می‌دانند و به آن تکیه کرده‌اند این بچه‌ها توانستند پرچم این کشور را پایین آورده و امروز دو روز از روزی که پرچم فلسطین در باغ قلهک به اهتزاز درآمد می‌گذرد.

وی ادامه داد: نصف اردن هویت خود را برای هیچ فروخته و امروز از نگاه همه مردم جهان و حتی مردم کشورهای خود ذلیل هستند و هیچ کس آن‌ها را قبول ندارد.

طوسی ادامه داد: امروز این دانشجویان و کسانی که در خط اول ایستاده‌اند، هدف‌شان مشخص است. این دانشجویان امروز برای حرکت به سمت سفارت اردن و حتی درگیر شدن از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: امروز روز طفلان حضرت زینب (س) و محرم است. امروز این دانشجویان در واکنش به پیام ولی امر مسلمین این‌جا حاضر شده و ندای "هل من ناصرا ینصرنی" شنیدند این افراد موضع خود را با شهادت حل کرده‌اند. ما اعلام می‌کنیم که این گردان‌های استشهادی قسمت کوچکی از گردان‌های بزرگ هستند؛ پس کاری نکنید که رهبر معظم انقلاب حکم دهد و ما مرزها را بشکنیم و آن طرف مرزها برویم.

وی خطاب به نیروی انتظامی گفت: ما از نیروی انتظامی تشکر می‌کنیم که وظیفه خود را به نحو احسن انجام داد؛ اما ما نیز آمده‌ایم تا وظیفه خود را انجام دهیم. ما به حکم پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که هر کس در هر جای مملکت اسلامی باید برای غزه هر کاری بکند این‌جا حاضر شده‌ایم.

او ادامه داد: به کسانی که حرف‌های پلید زده و شاه سلطان حسین هستند و در واقع برای منافع آمریکایی‌ها سخن می‌گوییم بدانند که ما جلوی آن‌ها ایستاده و اگر جرات دارند کاندیدا شوند که در واکنش به این سخن همه شعار دادند "مرگ بر منافق".

وی گفت: هنگامی که صاحب یک سگ اروپایی او را می‌زند برایش بیانیه می‌دهید، پس چرا در مقابل این فجایع سکوت کردید که در واکنش به این سخن دانشجویان یک صدا شعار دادند "عبادی ننگت‌باد" و "مرگ بر قلم به دست مزدور".

طوسی گفت: آقای میراحمدی به نمایندگی از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه این‌جا آمده و حاوی پیغامی از رهبر معظم انقلاب است که ایشان گفته‌اند به همین قدر بسنده کنید. در این هنگام دانشجویان یک صدا شعار دادند "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست".

سپس این دانشجویان با شعار "بالروح، بالدم، لبیک یا خامنه‌ای"، پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را آتش زدند و یک صدا شعار می‌دادند "مرگ بر اسراییل"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر انگلیس" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه"، در این هنگام این دانشجویان به سرو سینه خود کوبیده و یکصدا شعار می‌دادند "حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست".

به گزارش ایسنا، در ادامه ستاریان به نمایندگی از دفتر تحکیم وحدت (طیف شیراز) گفت: ما بعد از اولتیماتوم 48 ساعته به سفارت اردن در این‌جا جمع شده‌ایم.

وی گفت: ما به آن‌هایی که خود را طیف علامه یا هر گروه دیگری می‌دانند می‌گوییم که اکنون دانشجویان ارزشی در انجمن‌های اسلامی فعالیت می‌کنند. دیگر انجمن‌های اسلامی جای امثال علی افشاری‌ها نیست.

او افزود: روزنامه اعتماد و کارگزاران که آن‌ها را پشتیبانی می‌کرد مشخص نیست که می‌خواهند چه چیزی را زنده کنند. مگر شک ندارند که این افراد از آرمان‌های امام (ره) عبور کرده‌اند که در واکنش همه شعار دادند "مرگ بر منافق".

ستاریان افزود: از روزنامه کارگزاران به دلیل این مطلب که "حماس هم‌چون اسراییل مقصر است" نباید تعجب کنیم. باید اکنون بر اساس همان نامه‌ای که امام (ره) به وزارت کشور در مورد نهضت آزادی فرستادند و آن را غیرقانونی اعلام کردند در مورد حزب کارگزاران نیز اتفاق افتد. حزب کارگزاران و امثال لیبرال‌ها و سوسیالیست‌ها که در مخالفت آشکار با امام (ره) هستند. هیچ‌گاه در نظام اسلامی جای نمی‌گیرند که در واکنش به این سخن نیز همه فریاد "الله اکبر" را سر دادند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی به نمایندگی از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با حضور در جمع دانشجویان گفت: بنده حامل سلام صمیمانه و تقدیر و تشکر از طرف رهبر و مولایی هستم که امروز با ندای او جهان اسلام به خیزش برخواسته و شما فرزندان معنوی با هوشیاری و موقعیت‌شناسی و با حضور مستمر در این روزها قدم بلند و ارزشمندی را برداشته‌اید.

وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید در این روزها اتفاقی بر جهان اسلام در حال به وقوع پیوستن است که این موضوع با پیام بسیار معنادار رهبر عزیز انقلاب تقریبا خنثی شده است.

میراحمدی گفت: صدا و سیما باید بیش از آن چه تاکنون در خصوص فرازهای پیام مقام معظم رهبری گفت‌وگو کرده این پیام را تحلیل کند. ایشان از واژه کفارحربی و منافقان امت اسلامی استفاده کرده‌اند که این واژه‌ها معنادار است. ایشان انتظاراتی را از ملت‌ها، دولت‌ها و مردم کشورهای اسلامی، دول اسلامی، سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی مطرح کرده‌اند که بر این اساس هر مجموعه باید در راستای وظیفه‌اش کار خود را انجام دهد.

او خطاب به دانشجویان گفت: حضور چند روزه شما در این میدان بسیار با ارزش است. این اعتراض‌ها و فریادها ارزشمند است؛ اما مقام معظم رهبری در این زمینه بسیار صریح و روشن درخواست کردند که ضمن هوشیاری کامل و حضور در صحنه و تداوم اعتراضات به ویژه در مقابل سفارت‌خانه‌های کشورهایی که دفاتر آن‌ها در کشور ما وجود دارد و به واسطه پیمان‌ها و معاهدات بین‌المللی احدی از عزیزانی که با تبعیت از رهبر معظم انقلاب در صحنه آمده‌اند مجاز به ورود به دفاتر و ساختمان‌های این سفارت‌ها نیستند. ایشان در این زمینه اعلام رضایت نکردند.

میراحمدی گفت: مقام معظم رهبری هم‌چنین تاکید کرده‌اند که اعتراضات و انتقادات خود را همین طور اعلام کنیم که در واکنش همه شعار دادند "لبیک یا خامنه‌ای".

او افزود: در روزهایی که متعلق به اباعبدالله الحسین است و حضور شما در این‌جا بسیار معنادار است؛ بنابراین نکته اول یعنی تعرض نکردن و وارد نشدن به سفارت‌خانه‌ها که طبق بیان صریح مقام معظم رهبری هیچ کس مجاز به ورود نیست و نکته دوم این است که نباید بین نیروهای ارزشی و مجموعه‌هایی که وظایفی به عهده آن‌هاست درگیری ایجاد شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که نباید بین نیروهای ارزشی و افرادی که وظایف به عهده آن‌هاست درگیری ایجاد شود. هم‌چنین مسوولان باید خویشتن‌داری خود را حفظ کرده و سعه صدر بیش‌تری نشان دهند ضمن آنکه ماموریت‌های خود را انجام دهند.

میراحمدی گفت: رمز پیروزی ما داشتن رهبری در کشور است. دنیای اسلام امروز به تحرک آمده اما چون یک رهبر ندارد معلوم نیست که این تحرکات به نتیجه برسد. امیدوارم عزیزان حاضر در این جمع با این شعارها و لبیک‌ها در صحنه حاضر باشند و آن‌چنان که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده‌اند اعتراضات‌شان را مستمر ادامه دهند. در واکنش به این سخن همه یک‌صدا شعار دادند "ای رهبر آزاده، اطاعت، اطاعت".

به گزارش ایسنا در ادامه مدیری به نمایندگی از گردان‌های استشهادی جامعه اسلامی دانشجویان قطعنامه پایانی این تجمع را قرائت کرد.

هم‌چنین جوادی، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: امروز ما یک وظیفه داریم و برادران نیروی انتظامی یک وظیفه. اما با این وجود پس از سخنان آقای میراحمدی حجت بر ما تمام شد. ما تجمعات خود را با این خطوط قرمز ادامه می‌دهیم.

وی گفت: در این جا پایان تجمع در مقابل سفارت اردن را اعلام می‌کنیم.

او در پایان گفت: حزبی که در ارگان خود می‌نویسد حماس تروریست است و به اندازه اسراییل مقصر است باید اعتراضات ما را بشنود.

در پایان با فرستادن صلوات این تجمع به پایان رسید.

به گزارش ایسنا در این تجمع پلاکاردهایی دست دانشجویان وجود داشت که روی آن‌ها نوشته شده بود "مسلمان می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد"، "برادر مسلمان، بیدار باش، بیدار باش"، "اسراییل باید از صحنه‌ی روزگار محو گردد"، "حزب فقط حزب الله، رهبر فقط روح‌الله"، "مرگ بر اسراییل"، "خمینی (ره) شاهد باشد ما اعتراض کردیم"، "هیهات من الذله"، "دانشجویان عضو ارگانهای استشهادی رهسپاریم با ولایت تا قیامت"، "حسنی نامبارک ننگت باد، ننگت باد"، "رسانه‌های مزدور تاسف، تاسف"، "امروز عزادار غزه هستیم"، "غزه را محل دفن ژنرال‌های اسراییلی خواهیم کرد"، "غزه کربلاست"، "حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست"، "ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند"، "حسنی نامبارک محکوم باید گردد"، "مدعیان حقوق بشر، اولین ناقضان حقوق کودک هستند"، "مدافعان حقوق بشر آمریکایی کجایند"، "کالاهای اسراییلی تحریم باید گردد"، "غزه است و سکوت شرم‌آور مدعیان حقوق بشر، لکه‌ی ننگ بر دامان مدعیان حقوق بشر"، "قلم به دست مزدور محاکمه باید گردد"، "اندکی صبر سحر نزدیک است"، "ای خواهرم؛ ای برادرم؛ شما تنها نیستید، ما هم درد شماییم و تنهایتان نمی‌گذاریم" و "عاشورای غزه کریسمس غرب".

هم‌چنین در دست دانشجویان پرچم‌های حزب‌الله، یا اباعبدالله حسین (ع)، یا مهدی (عج) ادرکنی و یا ابوالفضل (ع) وجود داشت.

برخی از دانشجویان کفن‌پوش بودند که بر روی کفن‌های آنان شعار لبیک یا خامنه‌ای درج شده بود. برخی از دانشجویان دیگر نیز بر گردن‌های‌شان چفیه و سربند یا زهرا (س) یا ابوالفضل (ع) یا حسین (ع) داشتند.

کد خبر 72073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز