همشهری آنلاین: نخست‌وزیر دولت مردمی فلسطین خواستار توقف فوری جنگ جنون‌آمیز اشغالگران اسراییلی در نوار غزه و پایان محاصره‌ این منطقه و بازگشایی گذرگاه رفح شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت مردمی فلسطین در سخنانی تلویزیونی اظهار داشت: ما خواهان پایان این جنگ جنون‌آمیز اشغالگران اسراییل در نوار غزه و از سرگیری گفت‌وگو جهت محقق ساختن آشتی ملی بین فلسطینیان هستیم.

وی تاکید کرد: مطمئن باشید که ملت فلسطین از میان این جنگ ویران‌ساز و کشتار و موشک‌های بی‌پایان اسراییلی سرافراز و پیروز خارج خواهد شد.

هنیه افزود: ملت فلسطین بداند که پیروزی در راه است و جنگ دشمن علیه نوار غزه به یاری خداوند و به فضل استقامت و بردباری مردم غزه و مقاومت اسلامی شکست خواهد خورد.

وی افزود: من به تمامی مردم فلسطین در غزه و سراسر جهان می‌گویم که بدون تردید شما پیروزید، پیروزی نزدیک است و این خواست خداست و این پیروزی بسیار نزدیک‌تر از آن است که هر کسی تصورش را می‌کند.

نخست‌وزیر برکنار شده فلسطین هم‌چنین از همبستگی ملت‌های عربی و اسلامی و تمامی ملت‌های جهان با نوار غزه قدردانی و استقبال کرد و تاکید کرد: تمامی تلاش‌ها برای جدا ساختن غزه شکست خورده است.

وی هم‌چنین گفت: آنچه که در غزه رخ می‌دهد، یک جنگ خصومت طلبانه‌ عادی نیست که در رسانه‌های خبری عنوان می‌شود بلکه آنچه را که در غزه رخ می‌دهد جنگی است بدون هیچ مبانی انسانی و اخلاقی؛ جنگی که تمامی قوانین انسانی و حقوقی و آیین‌های آسمانی را زیر پا گذاشته است.

روزنامه‌ی البیان - چاپ امارات - در ادمه به نقل از هنیه آورده است: کشتار دسته جمعی که فلسطینی‌ها در غزه با آن روبه‌رو هستند، یک کشتار تمام عیار است که در آن انواع سلاح‌های زمینی، هوایی و دریایی استفاده می‌شود و هزاران تن موشک و سلاح بر سر غزه و کودکان ‌و زنانش ریخته شده است که مطمئنا این چنین جنگی با استفاده از چنین سلاح‌هایی هدفش ویران کردن تمامی غزه از زمین تا مسجد و دانشگاه است.

هنیه تصریح کرد: هدف این جنگ جنبش حماس یا دولت مردمی حماس نیست، بلکه این جنگ ملت فلسطین و مساله فلسطین را هدف قرار داده است. امروز پس از گذشت پنج روز از جنگ، دو چیز برای همگان نمایان‌گر است: یک کشتار، ترور، ویرانی و حملات پی در پی موشکی و دوم در برابر این ناجوانمردی‌های غیر انسانی شاهد استواری، بردباری و توانایی ملت فلسطین در از خودگذشتگی برای حفظ فلسطین هستیم.

وی خطاب به مردم فلسطین گفت: مردم فلسطین! همچنان در کنار یکدیگر بمانید و نگذارید شکافی میان شما ایجاد شود، زیرا که قطعا به یاری خداوند پیروز خواهید شد و پیروزی از آ‌ن شما خواهد بود.

هنیه افزود: کودک فلسطینی در برابر جنگنده‌ی اسراییلی که حامل هزاران تن موشک و بمب ویران گر است پیروز خواهد شد و ملت ما بر تانک‌هایی که منتظر کسب اجازه برای انجام جنایات بیشتر و کشتارهای گسترده‌تر در حق فلسطینیان هستند، پیروز خواهند شد.

نخست وزیر دولت مردمی فلسطین با قدردانی از کمک‌های عربی و ملی مردم برای یاری فلسطینیان در نوار غزه گفت: این کمک‌ها نشانگر آن هستند که امت ما هم‌چنان زنده و استوار است و گویای آن است که غزه تنها نیست.

وی هم‌چنین بار دیگر بر ضرورت متوقف شدن فوری جنگ دشمن بر نوار غزه و بازگشایی بی‌قید و شرط گذرگاه رفح تاکید کرد و افزود: خواسته‌های سیاسی، اجتماعی و فکری ملت فلسطین باید در نظر گرفته شود.

هنیه افزود: درگیری اصلی ما با اشغالگران اسراییلی است و ما هیچ درگیری دیگری با هیچ فلسطینی یا هیچ کشور عربی نداریم و این غیر ممکن است که ما به جز با دشمن خود جنگ جانبی دیگری با دیگران داشته باشیم.

وی هم‌چنین با تاکید بر ضرورت وحدت سیاسی و جغرافیایی سرزمین‌های فلسطینی گفت: نوار غزه و کرانه باختری یکی است و بنیان اصلی این قضیه نیز یکی است که همان بیت‌المقدس، بازگشت پناهندگان، اسیران و زمین‌های اشغالی به فلسطینیان است.

هنیه تاکید کرد: ما خواهان گفت‌وگو و آشتی ملی هستیم و امروز این خون‌هایی که ریخته شد این موضوع را جدی‌تر از گذشته نمایان می‌کند، اما ما خواهان برگزاری گفت‌وگوهایی بدون قید و شرط هستیم.

وی هم‌چنین خواهان آزاد سازی تمامی زندانیان سیاسی در کرانه باختری شد و گفت: باید از گفتن برخی از اظهارات که تنها به سود اشغالگران می‌باشد و نه به سود قضیه‌ی فلسطین خودداری کنیم.

هنیه با اشاره ضمنی به موضع‌گیری دولت مصر در زمینه‌ی عدم بازگشایی گذرگاه رفح گفت: ما در این لحظات بسیار غمگین و دردمندیم و تنها به نزدیکان و عزیزان خود که باید در این لحظات به ما نزدیک‌تر باشند، شکوه می‌کنیم، تمام امید را به این نزدیکان و عزیزان بسته‌ایم.

وی تاکید کرد: ما خواهان وحدت و تمامیت ارضی در فلسطین هستیم و خواهان جدایی طلبی وایجاد شکاف در میان فلسطینیان نیستیم و مطمئنا درخواست ما برای بازگشایی گذرگاه رفح بدان معنا نیست که خواهان جدایی طلبی و ایجاد شکاف میان مردم فلسطین در غزه و دیگر مناطق فلسطینی باشیم.

نیه هم‌چنین با اشاره به درخواست برخی از مسوولان فلسطینی جنبش فتح و تشکیلات خودگردان در راس آنها محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برای از سرگیری گفت‌وگو گفت: جنبش اسلامی حماس بیش از این و حتی قبل از آغاز این جنگ خصومت طلبانه خواستار برگزاری گفت‌وگوهای بدون قید و شرط شده است و امروز با توجه به شرایط موجود حماس اصرار بیشتری از گذشته بر از سرگیری گفت‌وگوها دارد.

هنیه با انتقاد از برخی از اظهارات مسوولان فلسطینی و غیر فلسطینی در برخی از رسانه‌های خبری مبنی بر ارتباط حماس با برخی از کشورهای منطقه و اینکه این جنبش از سوی این کشورها حمایت می‌شود، گفت: ما خواهان متوقف شدن این گونه اظهارات مغرضانه هستیم اظهاراتی که تنها به سود اشغالگران است.

هنیه هم‌چنین وجود بیش از 20 زندانی از اعضای جنبش فتح در نوار غزه را تکذیب کرد و گفت: این افراد به هیچ وجه زندانی سیاسی نیستند و تنها به دلایل دیگری که بعد سیاسی ندارند دستگیر شده‌اند در حال حاضر نیز در مکان امنی به سر می‌برند.

کد خبر 72051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز