پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

پیام رهبر انقلاب به هنیه اتحادی بین گروه‌های مقاومت فلسطینی به وجود آورد و تشدید روحیه نیروهای مقاومت فلسطین را موجب شد.

رهبر معظم انقلاب در پیامشان به اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت قانونی حماس، تأکید کردند که ایمان و ایستادگی شرافتمندانه مردم غزه در برابر یکی از فجیع‌ترین جنایات جنگی تاریخ، آمریکا، حامیان رژیم صهیونیستی و خیانتکاران و منافقان امت اسلامی را رسوا کرده است. براساس این فراز از سخنان رهبر معظم انقلاب می‌توان گفت مهم‌ترین تاثیر نامه ایشان به اسماعیل هنیه تقویت وحدت گروه‌های اسلامی فلسطین بود و این اقدام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکتیکی صحیح و دقیق در جهت تقویت نیروهای مقاومت بود.

این پیام ابعاد بین‌المللی وسیعی نیز پیدا کرد. در نشستی که اخیرا با حضور چهره‌های برجسته بین‌المللی در بیروت برگزار شد پیام رهبرمعظم انقلاب توسط سفیر ایران در لبنان قرائت شد که با استقبال حاضران مواجه شده و تاثیری قابل توجه را در فضای نشست برجا گذاشت.

درحالی‌که جریانات دولتی برخی کشورهای فتنه‌گر عربی به‌گونه‌ای ویژه، بر ایجاد تفرقه میان گروه‌های مقاومت متمرکز شده بودند، پیام اخیر رهبر معظم انقلاب به گونه‌ای جالب‌توجه با خنثی‌سازی‌ این اقدامات مهر تاییدی بر روند حرکت مقاومت اسلامی فلسطین زد.
به اعتقاد بسیاری از ناظران خارجی این ماجرا، پیام رهبرانقلاب به اسماعیل هنیه علاوه بر ابعاد آشکار و پنهان فراوان نوع حضور منافقانه برخی کشورها را به‌طور صریح مورد انتقاد قرار داده که این مسئله با واکنش‌های گسترده‌ای در جهان عرب مواجه شده و مخاطبان این‌نامه، پیام را به‌خوبی دریافته‌اند.

* مسئول بخش بین‌الملل
حزب موتلفه اسلامی

کد خبر 73633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز