همشهری آنلاین: مرکز حقوقی فلسطین اعلام کرد: هفته‌ پایانی ماه دسامبر خونبارترین ماه از زمان آغاز اشغالگری اسراییل از 41 سال گذشته محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، مرکز حقوقی فلسطین اعلام کرد: عملیات اخیر اسرائیل علیه نوار غزه به علت تعداد بی‌شمار کشته‌ها و زخمی‌ها و نابودی منازل، بی‌سابقه بوده است و هفته‌ پایانی ماه دسامبر گذشته خونبارترین ماه از زمان اشغالگری اسرائیل محسوب می‌شود.

این مرکز همچنین اعلام کرد: حملات اسرائیل موجب کوچ و مهاجرت اجباری ساکنان نوار غزه شده است.

هم چنین روزنامه‌ الاهرام به نقل از یک گزارش که ازسوی شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر شد، نوشته است: فرماندهان ارتش اسرائیل تصمیم دارند، از روز جمعه 13دی، عملیات زمینی علیه نوار غزه را آغاز کنند.

منابع سیاسی رژیم صهیونیستی به این شبکه گفتند: قرار بود عملیات زمینی اسرائیل به نوار غزه پنجشنبه صورت گیرد که اعمال فشارهای بین‌المللی برای توقف عملیات و پذیرش آتش‌بس با حماس موجب تاخیر در اجرای عملیات شد.

بر اساس گزارش ارتش رژیم صهیونیستی این رژیم تانک‌های بیشتری را در اطراف نوار غزه در مقایسه با روزهای گذشته مستقر کرد.

به ارتش رژیم صهیونیستی توصیه شده است که حمله زمینی گسترده اما کوتاه مدت به غزه انجام دهد، در حالیکه عملیات هوایی هم چنان ادامه می‌یابد.

روزنامه عبری هاآرتص نوشته است: ارتش پیش بینی کرده است که حملات موشکی فلسطین هم زمان با اجرای عملیات زمینی ادامه خواهد داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی خواستار تدوین طرحی برای خروج از بحران نوار غزه هم زمان با تدوین توافقنامه‌ی‌ آتش‌بس شده است.

این در حالی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه مقر شورای قانونگذاری فلسطین را در خیابان عمر المختار در مرکز نوار غزه هدف قرار دادند.

در این حملات ساختمان وزارت آموزش و حمل و نقل نیز به طور کامل ویران شده است.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح جمعه دو حمله‌ هوایی را به جنوب و مرکز نوار غزه صورت داده‌اند که در این حملات دو زن زخمی شده‌اند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حمله‌ای دیگر به منزلی در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه این منزل را ویران کردند.

این در حالی است که تعداد شهیدان فلسطینی به 422 و زخمی‌ها به 2200 تن افزایش یافته است.

ابومجاهد، سخنگوی رسمی کمیته‌های مقاومت مردمی در فلسطین تهدید کرد، اسرائیل در صورت اجرای تهدید‌هایش در حمله زمینی به نوار غزه با پیامد‌های بی سابقه‌ای روبرو خواهد شد.

وی خطاب به اسرائیلی‌ها گفت: در صورت حمله زمینی به نوار غزه دهها تن از سربازانتان به گلعاد شلیط سرباز اسیر اسرائیلی خواهند پیوست.

ابومجاهد افزود: میزان فجایع حملات وحشیانه‌ اسرائیل دال بر آن است که اشغالگران مقاومت و ملت فلسطین را هدف قرار داده‌اند اما طرح آن‌ها شکست خواهد خورد.

وی تصریح کرد: گروه‌های مقاومت استراتژی جدیدی را در استفاده از ابزارهایش دنبال می‌کند.

رئیس کمیته امور خارجه و دفاع در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) گفت: زمان برای اجرای عملیات زمینی به نوار غزه بسیار نزدیک شده‌ است.

وی گفت: جهان هیچ فشاری بر ما وارد نمی‌کند و حق دفاع از خودمان را داریم.

کد خبر 72098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز