برنامه رادیویی «آشتی‌کنان» به منظور ارائه راهکار برای حفظ زندگی مشترک و تقویت بنیان خانواده به همت فرهنگسرای خانواده ضبط می‌شود.

فرهنگسراي سرو

به گزارش همشهری آنلاین، این برنامه با هدف آشتی دادن خانواده‌هایی که باهم اختلاف دارند تهیه می‌شود.

در این برنامه «لیلا صالح‌آبادی» مشاور خانواده، حجت‌الاسلام «غلامرضا نحوی» قاضی دادگاه خانواده و «فرانک بابایی» مشاور دادگاه با حضور در دادسراهای کشور بعد از صحبت وگفت‌وگو با افرادی که با هم اختلاف دارند زمینه آشتی آنها را فراهم می‌کند و افراد با رضایت خود در استودیو ضبط برنامه در فرهنگسرای خانواده حاضر می‌شوند و ماجرای اختلاف خود را برای شنوندگان تعریف می‌کنند.

همچنین بعضی از خانواده‌ها که بعد از حضور در این برنامه از جدایی منصرف شده‌اند، به برنامه دعوت می‌شوند تا اثرات تصمیمی را که گرفته‌اند با شنوندگان در میان بگذارند.

به گفته کارشناس این حوزه، یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه امروزی طلاق زوج‌هایی است که اغلب یک عمر زندگی مشترک را فدای دلایل و بهانه‌های کم‌اهمیت می‌کنند. بهانه‌هایی که اگر به‌دقت به آن فکر کنند متوجه می‌شوند ارزش چنین تصمیم مهمی را ندارد.

اختلاف بین زوج‌ها ناشی از عوامل فراوانی همچون اختلاف‌های فردی، اجتماعی و فرهنگی، نداشتن درک صحیح از ازدواج، تفاوت در سن ازدواج، میزان تحصیلات، نوع شغل، نوع رابطه عاطفی همسران با یکدیگر و ... است، رعایت اصول و ارزش‌های اخلاقی همچون؛ صداقت، صبر، حسن معاشرت، وفاداری، احترام، میانه روی، تکریم، انتقادپذیری، حسن خلق و ... تاثیری چشمگیر در حل اختلاف زوج‌ها و ثبات خانواده‌ها دارد.

برنامه «آشتی‌کنان» جمعه‌ها ساعت ۲۱ به تهیه‌کنندگی و گویندگی «نیکنام جبرائیلی‌پور» از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

کد خبر 719730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha