سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
۵ نفر

شهرداری منطقه۱۷ با توجه به سرد شدن تدریجی هوا و احتمال سرمازدگی گیاهان، به‌ویژه حفظ جان درختان گرمسیری خیابان شهید رادمردان، که عمری بیش از۳۰ سال دارند، با جدیت وارد میدان شده و با به‌کارگیری روش‌هایی نو برای حفظ و نگهداشت اینگونه گیاهان خاص تلاش می‌کند.

نخل 17

به گزارش همشهری آنلاین، با کاهش دما و سرد شدن هوا این امکان وجود دارد که سلامت و حیات برخی درختان و گیاهان گرمسیری تهران که زیستگاه اصلی‌شان مناطق جنوب کشور با آب و هوایی گرم و خشک است به خطر بیفتد. بنابراین، مسئولان و متولیان دلسوز شهر تهران با بهره‌گیری از تازه‌ترین دستاوردها و یافته‌های علم کشاورزی و باغداری، برای نجات جان اینگونه گیاهان میهمان قدم برمی‌دارند.  

شهردار منطقه۱۷ ضمن قدردانی از تلاش همکاران خود در معاونت خدمات شهری و محیط زیست و اداره فضای سبز این منطقه به دلیل تلاش پیوسته و مستمر برای حفظ فضای سبز در نواحی۳ گانه دراین‌باره گفت: «کارشناسان اداره فضای سبز  این منطقه در برخورد با چالش‌های اجرایی در مسیر رفع  موانع نگهداشت درختان پالم (گیاهان مناطق گرمسیر ایران) واقع در خیابان شهید رادمردان اقدام کردند. ضمن اینکه پیش از این به علت کوچک بودن بستر خاک این درختان در این محل، مطالعات گسترده‌ای انجام شده بود و براین اساس، با هدف جلوگیری از زوال و نابودی درختان پالم، دستورالعمل جامعی را برای حل چالش‌های نگهداشت این درختان تدوین و اجرا کردند»

«رضا شنگی» افزود: «به منظور حفظ و نگهداشت مناسب درختان گرمسیری در محدوده خیابان رادمردان، واقع در ناحیه۲، که بیشتر از نوع نخل هستند، استفاده از کود معدنی گوگرد، جایگزین مصرف سموم شیمیایی شده تا ضمن تضمین سلامت این گیاهان بتوانند شرایط آب و هوایی سرد را پشت سر بگذارند. البته برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه درختان پالم، دستورالعمل ویژه‌ای در نظر گرفته شده که از جمله می‌توان به کندوکوب بستر درختان، برنامه منظم آبیاری، خشکه‌زنی و تیمار اصولی با کود گوگرد اشاره کرد. هدف از مصرف کود گوگرد، مهار بیماری‌های فصلی درختان پالم در این عملیات بوده است.»

او ادامه داد: «مسئله نگهداشت درختان گرمسیری در محدوده منطقه ۱۷ از جمله موارد مهم در عرصه زیبایی بصری شهر و حفظ درختان پالم سن و سال‌دار بوده که با تدابیر و اقدامات بخش گیاه‌پزشکی معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۱۷ و با دستورالعمل‌های علمی متناسب با فصول مختلف سال در نظر گرفته می‌شود.»

کد خبر 719494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha