برطرف کردن ورم و خستگی چشم گاهی به یک دغدغه کلافه کننده تبدیل می‌شود اما خبر خوب اینکه راه‌های ارزان، ساده و در دسترسی برای بهتر شدن فرم و شکل چشم‌های شما وجود دارد. فردا صبح امتحانشان کنید.

تورم و خستگی چشم - سیاهی زیر چشم

به گزارش همشهری آنلاین، کافی است صبح در حالی که کمی دیرتر از خواب بیدار شده‌اید، با یک نگاه در آینه متوجه چشم‌های خسته و پف آلود خود شوید! گذشته از اینکه برخی افراد به طور طبیعی مستعد این ظاهر هستند و یا برخی حالت خسته چشمانشان را بیشتر دوست دارند، راه حل‌هایی برای کاهش پف و سرحال کردن چشمان خسته وجود دارد.

قبل از هر چیز متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند پیاده روی عصرگاهی را فراموش نکنید و با نزدیک شدن به غروب از خوردن خوراکی‌های شور مثل پنیر تبریز، خیار شور، تخمه، چیپس و ... پرهیز کنید.

خبر خوب اینکه برای محو کردن خستگی و ورم صبحگاهی چشم نیازی به صرف هزینه‌های گزاف برای تهیه کرم و محصولات لاکچری ندارید. می‌توانید درمان‌ را از یخچال و با کمک نوک انگشتان خود داشته باشید.

۱- برای از بین بردن حلقه‌های تیره دور چشم، کافئین موجود در چای سیاه یا سبز می‌تواند به باریک شدن رگ‌های خونی و کاهش رنگ کبود کمک کند. این چای‌های کافئین‌دار همچنین می‌توانند با بیرون کشیدن مایعات، ورم را از بین ببرند.

اما اگر به دنبال اثر تسکین دهنده تری برای پوست تحریک شده هستید، چای قرمز یا بابونه را انتخاب کنید.

روش کار:

دو کیسه چای را به مدت ۲ تا ۴ دقیقه در یک لیوان آب جوشیده قرار دهید.
کیسه‌های چای را خارج کنید و آب اضافی آن‌ها را فشار دهید.
بگذارید چای کیسه‌ای به آرامی در دمای اتاق خنک شود.
کیسه‌ها را روی چشمان بسته خود به مدت ۱۵ دقیقه استراحت دهید.

راستی فراموش نکنید که دمنوشتان را هم میل کنید.

۲- یک راه حل دیگر استفاده از قهوه دم کرده سرد است؛ خود قهوه به طراوت بخش است و در همان حال، کافئین موجود در آن برای پوست نیز می‌تواند مفید باشد و به کاهش لکه‌ها یا تورم کمک کند.

روش کار:

مقداری قهوه دم کرده را در یک جا یخی قابلی بریزید.
اجازه دهید قهوه شما یخ بزند.
قالب‌ها را خارج کنید و چند دقیقه به آرامی روی پوست مالش دهید.

زیر چشمان، در امتداد ابروها، روی پل بینی و از گوشه بیرونی چشم تا شقیقه‌ها، تمام اطراف چشم را با کافئین خنک قهوه تقویت کنید و با نوک انگشتان ماساژ دهید.

ترفندهای سریع برای برطرف کردن ورم ، پف و کبودی چشم | این دمنوش را هم روی چشم بگذارید و هم بنوشید

۳- راه حل سوم شبیه کارتون‌های دوران کودکی است؛ خیار سرشار از ویتامین C و اسید فولیک است، ترکیبی که به تحریک رشد سلولی و مقابله با استرس محیطی کمک می‌کند. نتیجه اینکه می‌تواند سوزش و پف و تغییر رنگ زیر چشم‌ها را نیز برطرف کنید.

روش کار:

دو برش حلقوی و یک سانتی از یک خیار شسته شده را جدا کنید.
برش‌ها را حدود ۱۵ دقیقه روی چشم‌های بسته خود قرار دهید.
حالا با ضربه انگشت اشاره و میانی خود به صورت دورانی یک ماساژ ملایم در اطراف کاسه چشم و روی ابروها و استخوان‌های گونه خود انجام دهید تا به تخلیه لنفاوی این نواحی کمک کنید. این کار به یکنواخت شدن رنگ پوست و کاهش التهاب و تورم دور چشم کمک می‌کند.

کد خبر 719262
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha