سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
۶ نفر

کودکان و نوجوانان پس از مشاوره در مراکز «توتیا» به سمت کارآفرینی و توانمندسازی هدایت می‌شوند.

توتیا

به گزارش همشهری آنلاین، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۲ دراین‌باره گفت: «داخل بوستان گلپاد محله فرحزاد، مرکز تسهیل و توسعه کارآفرینی اجتماعی(توتیا) در وسعت ۱۸۰‌مترمربع شروع به کار کرده است که فعالیتش مشاوره و تسهیل کارآفرینی اجتماعی است و در آن کارشناسان خدمات مشاوره کسب و کار به کودکان و به‌ویژه نوجوانان ارائه می‌دهند.»

«اکرم رجای» افزود: «علاوه بر مشاوره، غربالگری آموزشی از دیگر خدمات این مرکز است. یعنی اگر افراد به رشته خاصی علاقه‌مند باشند و در صورت توانمندی به مراکز مرتبط با علاقه خودشان هدایت می‌شوند.»

او با بیان اینکه پیگیری شهرداری برای راه‌اندازی مرکز کارآفرینی در محدوده مرزداران ادامه داد: «در این مرکز کارگاه‌های آموزشی مانند سنگ‌های قیمتی، بافت پارچه، طلاکاری و... با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته از نوجوانان و براساس خواسته آنها برگزار و همزمان برایشان اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.»

معاون اجتماعی شهردار منطقه۲ ظرفیت مرکز توتیا را حدود ۳۰۰ نفر دانست و گفت: «مرکز توتیا در گام نخست با هدف هدایت کودکان‌کار و خیابان به مشاغل سازنده راه‌اندازی می‌شود و باتوجه به اینکه کسب درآمد برای این کودکان اهمیت زیادی دارد، پیش‌بینی شده در مرکز کارآفرین دوره‌هایی برای آنها برگزار شود که زودبازده بوده و حتی نوجوان بتواند با کار در خانه هم درآمدی کسب کند. چون پیمانکاری که برای فعالیت در مرکز کارآفرینی شناسایی شده در این زمینه فعالیت و حتی دستاوردهای نوجوانان را صادر می‌کند.»

رجای با تأکید بر اینکه امکان استفاده سایر کودکان و نوجوانان از مرکز توتیا هم وجود دارد، افزود: «برخی خانواده‌ها علاقه‌مند هستند تا استعداد و توانمندی فرزند خود را شناخته و او را در مسیر درست هدایت کنند. به همین دلیل در نامه‌نگاری با مدارس و معرفی مرکز این امکان برای خانواده‌ها فراهم شده است. تا جایی که اکنون بیشترین مراجعان مرکز توتیا خانواده‌ها و فرزندانشان هستند. به‌ویژه آنکه در دوره‌های زمانی مختلف رویدادهایی هم در جلو مرکز مانند کاربا جوب و... برگزار می‌شود.»

او ادامه داد: «مرکز توتیا از ۲ ماه پیش فعالیتش را شروع کرده و به‌زودی به شکل رسمی با حضور مدیران شهری به بهره‌برداری می‌رسد. همزمان با افتتاح رسمی مرکز و با شروع فعالیت مرکز کارآفرینی با توجه به اینکه تعداد کودکان‌کار محله‌هایی مانند فرحزاد بیشتر است، این افراد شناسایی و به این مرکز معرفی می‌شوند.»

مرکز تسهیل و توسعه کارآفرینی اجتماعی (توتیا) در محله فرحزاد، خیابان امامزاده داود(ع)، داخل بوستان گلپاد، طبقه اول قرار دارد.

کد خبر 718453

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha