همشهری آنلاین: مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اطلاعات و اسنادی از سوی آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان محیط زیست و سایر نهادهای مربوط، تهیه و به صورت مکتوب در اختیار وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت با این همه وزیر آموزش و پرورش بعد از بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که نیازی به تعطیلی مدارس نیست.

 حمید فراهانی در گفت‌وگو با مهر با اعلام این مطلب افزود: شاید دلیل اصلی این تصمیم وزیر آموزش و پرورش برگزاری امتحانات هماهنگ بوده باشد که مانع تعطیلی مدارس درشرایط آلودگی هوا شده است.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌ای پزشکی کشور آمار ماموریت‌ای قلبی و تنفسی اورژانس به واسطه آلودگی هوا نسبت به سال گذشته افزایش داشته است به طوری که در بحث مشکلات قلبی 64 درصد و در رابطه با مشکلات تنفسی 40 تا 50 درصد افزایش ماموریت داشته است.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: یکی از موضوعاتی که مانع از تعطیلی مدارس شده است و گویا وزیر آموزش و پرورش نیز آن را مد نظر قرار داده، امتحانات هماهنگ مدارس است.

این در حالی است که شهرداری تهران با توجه به اینکه شرایط آلودگی هوا درهمه نقاط شهر تهران یکسان نیست و به منظور کاهش آلودگی هوا و همچنین مصون ماندن دانش آموزان از استنشاق هوای کثیف شهر خواستار اعمال محدودیتها و تعطیلی مدارس شهر تهران بر اساس میزان آلودگی هوا در هر منطقه صورت بگیرد.

فراهانی از ابلاغ بخشنامه‌ای به مدارس برای مقابله با آلودگی هوا خبر داد و گفت: کاهش فعالیت‌های بدنی و ورزشی دانش آموزان در فضای باز، معاینه فنی سرویس مدارس و وسایل نقلیه شخصی معلمان و  ملزم کردن دانش آموزان برای استفاده از ماسک‌های استاندارد از جمله موارد تاکید شده  در این بخشنامه است.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: همچنین مدیران مدارس می‌توانند با هماهنگی معاونان آموزشی و نوآوری مناطق خود مجوزهای لازم را برای تعطیلی مدارس کسب کنند.

کد خبر 71806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز