همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش با بیان این که آلودگی هوا منجر به اختلال کار مدارس نمی‌شود، اعلام کرد: اولویت کار، فعالیت مدارس در هر شرایط، حتی آلودگی هواست.

به گزارش  ایسنا، علی‌رضا علی‌احمدی که به پرسش خبرنگاران درباره اقدام آموزش و پروش در شرایط قرار داشتن در وضعیت هشدار آلودگی هوا و احتمال تعطیلی مدارس در این شرایط پاسخ می‌داد، افزود: با برگزاری جلساتی در رابطه با این موضوع، اصل بر این گذاشته‌ شده که مدارس به فعالیت عادی خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از اختلال کار مدارس، دانش‌آموزان می‌توانند در صورت افزایش آلودگی هوا از ماسک استفاده کنند، زیرا بهتر است با ماسک در مدارس حضور یابند.

علی‌احمدی تاکید کرد که تعطیلی مدارس تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که به تشخیص مسئولان و سازمان‌های ذیربط، حالت اضطراری و ضرورت برای تعطیلی مدارس ایجاد شود که در آن شرایط نیز، آموزش و پرورش وظیفه خود را انجام خواهد داد و به تکلیف قانونی خود عمل خواهد کرد.

 در کنار گفته‌های وزیر آموزش و پرورش، در بخشنامه‌ای که از سوی آموزش و پرورش به مناطق ذیربط ارسال شده است نیز، ذکر شده که بر اساس آیین‌نامه اجرایی آلودگی هوا، مدارس و مراکز آموزشی، تنها در صورت اعلام وضعیت بحرانی و اضطرار آلودگی هوا، تعطیل می‌شوند، لذا درخواست می‌شود که از بروز تشویش و نگرانی برای والدین و دانش‌آموزان یا ایجاد هرگونه شایعه قویا جلوگیری به عمل آید.

این بخشنامه در عین حال تاکید کرده است که فعالیت‌های بدنی و ورزشی دانش‌آموزان در محیط‌ های باز تا حد امکان در این ایام به حداقل کاهش یابد.

علاوه بر این، تلاش در جهت فرهنگ‌سازی استفاده از ماسک‌های تنفسی استاندارد برای دانش‌آموزان در ایامی که از سوی مراجع به عنوان وضعیت هشدار یا وضعیت اضطراری اعلام می‌شود نیز، از دیگر مواردی است که مورد تاکید قرار گرفته است.

کد خبر 72022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز