همشهری آنلاین: زمان معین برای فعالیت هیئت‌ها و تکایا حداکثر تا ساعت 24 است که در صورت ادامه آن باید بلندگوی بیرونی قطع شود

به گزارش مهر، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ماه محرم و واقعه عظیم عاشورا اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است ماه محرم یادآور واقعه عظیم عاشورا، حقیقتی به بلندای تاریخ است که الهام بخش حرکت و مجاهدت آزادگان و ظلم ستیزان بوده و خواهد بود. آنچه محرم و عاشورا را ماندگار کرده روح توحیدی آن است که در کالبد زمان جریان ساز مبارزه با پلشتی‌ها، کجروی ها و انحرافات بوده است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه انجام اعمال خرافی و غیرشرعی از جمله قمه زنی، راه اندازی کاروان علامت کشی و استفاده از شمایل ائمه معصومین (ع) و چهره‌های مقدس واقعه عاشورا ممنوع اعلام شده و از روسا و مسئولان هیئتها و تشکلهای مذهبی خواسته شده است تا از دامن زدن افراد ناآگاه به این اعمال جلوگیری کنند.

عدم استفاده از آلات و ادوات غیرمجاز به استثنای طبل و سنج متعارف از دیگر مواردی است که در این اطلاعیه به آن اشاره شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است جلوگیری از ایجاد راهبندان و اختلال در عبور و مرور به هنگام حرکت دستجات عزاداری و لزوم همکاری پلیس یاران محرم و رابطان هیئتها با پرسنل نیروی انتظامی برای ایجاد ترافیک روان از اقداماتی است که به مسئولان دسته جات آموزش داده شده است.

همچنین نیروی انتظامی در این اطلاعیه زمان معین برای فعالیت هیئت‌ها و تکایا را حداکثر تا ساعت 24 اعلام کرده که در صورت ادامه آن باید بلندگوی بیرونی تکایا و هیئتها توسط روسای آنها قطع شود.

لزوم توجه به اصول ایمنی در جهت جلوگیری از وقوع سرقت و سایر حوادث ناشی از آتش سوزی، اتصال برق، نشت گاز و ... ضرورت استفاده از تجهیزات و امکانات مربوط از قبیل کپسول اطفاء حریق و تاکید بر رعایت ارزش های والای مکتب حضرت اباعبدا... الحسین (ع) از جمله امر به معروف و نهی از منکر به عنوان نماد ارزشمند نظارت اجتماعی که مانع بروز کجروی ها و رفتارهای ناپسند است از دیگر توصیه‌های نیروی انتظامی است که در این اطلاعیه نسبت به انجام آن توصیه شده است.

کد خبر 71541

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز