مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان در راستای ایمنی مساجد، هیات‌ها، تکایا و اماکن مذهبی را تشریح کرد.

به گزارش محمد بیات، در گفت‌وگو با خبرنگار سما، در این باره گفت: با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امسال نیز همچون سال‌های گذشته سازمان آتش نشانی تمام ایستگاه‌ها را موظف کرده تا از مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و اماکن مذهبی حوزه محل خدمتشان بازدید کرده تا چنانچه نا ایمنی در این اماکن مشاهده شد آن را در قالب یک دستورالعمل و به صورت مکتوب به مسئول آن مسجد یا حسینیه ابلاغ کنند.

وی در ادامه از اهدای بیش از 16 هزار خاموش کننده به اماکن مذهبی خبر داد و گفت‌: از سال گذشته به بیشتر مساجد و حسینیه‌های شهر تهران خاموش کننده اهدا کردیم که بسته به بزرگی مسجد و مکان مذهبی بین 1 تا 6 خاموش کننده تحویلشان شده است‌. البته تعداد خاموش کننده‌های اهدایی به برخی اماکن دیگر همچون مهدیه تهران  بیشتر از این رقم بوده است.

بیات ادامه داد: برای همه این اماکنی که خاموش کننده اهدا کردیم محل نصب آن را جانمایی کرده و نحوه استفاده از آن را هم به مسئولان اماکن آموزش دادیم.

به گفته معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران آن دسته از اماکنی هم که خاموش کننده های خود را در سال‌های گذشته گرفته‌اند و شارژ آن‌ها تمام شده است را شارژ مجدد کرده ایم.

وی افزود: از عمده فعالیت‌های دیگر ما آموزش عمومی آتش نشانی برای نمازگزاران در مساجد شهر تهران بوده است. به طوری که تنها در دو منطقه 12 هزار نفر آموزش آتش نشانی دیده‌اند.

بیات همکاری با شرکت خدمات اجتماعی و رفاهی شهرداری تهران برای برگزاری همایش همیاران پلیس محرم را از دیگر اقدامات سازمان آتش نشانی تهران برشمرد و گفت: در این همایش حدود 2 هزار نفر از مسئولان هیئت‌ها و تکایا را تحت آموزش تئوری و عملی قرار دادیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در نمایشگاه عطر سیب هم که در فرهنگسرای بهمن برگزار شده بود حضور داشتیم و به سوالات مردمی پاسخ گفتیم.

معاون سازمان آتش نشانی ادامه داد: در تمام مدت ماه محرم به خصوص در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تمامی نیروهای سازمان آماده باش هستند به گونه‌ای که دو سوم نیروهای عملیاتی یعنی بالغ بر 2 هزار نفر به صورت 24 ساعته در ایستگاه‌ها حضور دارند و یک سوم نیروها هم به صورت پراکنده در سطح شهر آماده ارائه خدمات هستند.

کد خبر 71877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز