موتورسواران در تهران جمعیت حدود دو میلیون نفری را تشکیل می‌دهند، جماعتی که در بین شهروندان به بی‌قانونی و شکستن حریم عابران و خودروها و....مشهورند و اغلب آنها از اینکه به وضوح در شهر تخلف می‌کنند، نه ناراحت هستند و نه نگران از جریمه و برخورد قانونی.

موتوری ها

به گزارش همشهری آنلاین، بیستم شهریور ۱۴۰۱، رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا اعلام کرد از ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه در کشور، هم اکنون ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار دستگاه معادل ٣۵ درصد موتورسیکلت است.

سرهنگ علی محمدی گفته بود: بیش از ۲۱ درصد موتورسیکلت‌های کشور در تهران بزرگ تردد می‌کنند که بر اساس آمارها امسال شماره گذاری موتورسیکلت های نوشماره ٣۵ درصد و نقل و انتقال آنها نیز ٣٨ درصد افزایش داشته است و این یعنی تهران بزرگ با حدود ۲ میلیون دستگاه موتورسیکلت در صدر جدول بیشترین تعداد رانندگان موتورسیکلت قرار دارد.

محل عابر پیاده سالیان درازی است که در قرق کامل خودروها و البته موتورسیکلت‌هاست. رانندگانی که هم در خطوط عابر پیاده رانندگی می‌کنند، هم از آن به عنوان پارکینگ موتورهایشان استفاده می‌کنند و هم برایشان محل سبقت و عبور از ترافیک‌ سنگین شهر است و البته پلیس راهنمایی و رانندگی با آنها هیچ گونه برخورد قانونی ندارد. 

نمایی از این خطوط ویژه اختصاصی که قبلا نامش محل عابر پیاده بوده را می‌بینید:

کد خبر 714964
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha