پنجشنبه ۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم افتتاح و آغاز مرحله اجرایی 160پروژه در منطقه 7 شرکت کرد و خطاب به شهروندان این منطقه که به‌منظور شنیدن سخنرانی

وی در مجموعه ورزشی برادران شهید صادق‌زاده حاضر شده بودند، گفت: حیات طیبه، ‌نظریه سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به معنی تلاش در ابعاد مادی و معنوی برای فراهم کردن بستر رشد و شکوفایی و هدایت کردن جامعه به سمت کارآمدی است.

وی افزود: اگر امروز در کشور استقلال، آزادی و عزت و امنیت وجود دارد همه اینها به برکت خون شهداست؛ بنابراین علاوه براینکه باید قدردان خون شهدا باشیم باید خداوند بزرگ را شاکر باشیم که عمرمان را در این مقطع تاریخی قرار داد تا در سایه نظام اسلامی و ولایی زندگی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ولایت یعنی جان، اصل و هویت دین گفت: بدون شک عظمت و بزرگی روز عید غدیر‌خم نیز نشات گرفته از ولایت و امامت است.

به گفته قالیباف، رویکرد محله محوری در طرح‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، زیباسازی، ایمنی شهر و... از محلات گرفته تا طرح‌های بزرگ در مقیاس شهری ملی و فراملی همچون مترو، برج میلاد، تونل توحید و تونل صدر و نیایش و غیره نشان‌دهنده این است که شهرداری تهران همه توش و توان خود را به‌کار گرفته تا کارها آن‌طور که شایسته است، به انجام برسد؛

به‌طوری که عموم مردم چه در محلات محروم و چه برخوردار شهر وقتی در خلوت خود قرار می‌گیرند این قضاوت را داشته باشند که شهرداری در حال کار و تلاش است و وضعیت شهرداری امروز از دیروز بهتر شده است، اگر این‌طور نباشد به این معناست که نتوانستیم در مجموعه شهرداری به درستی انجام وظیفه کنیم.

قالیباف ادامه داد: توقع ما این است که با همکاری مردم و شورایاری‌ها مسائل و مشکلات موجود در هر منطقه حل‌و‌فصل شود.

اتمام بزرگراه صیاد شیرازی

مجتبی عبداللهی شهردار منطقه 7 نیز در مراسم افتتاح 160 پروژه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهرداری این منطقه با اشاره به 3 طرح فرا‌منطقه‌ای در منطقه گفت: ما امیدواریم بزرگراه شهید صیاد شیرازی را که پس از15 سال هنوز به پایان نرسیده است تا پایان سال از تقاطع شیخ صفی تا خیابان کاج تملک و بازگشایی کنیم.

همچنین با اتمام طرح ادامه خیابان شهید مطهری شاهد کاهش بار ترافیکی خیابان‌های شهید مطهری، شریعتی و 45 متری رسالت خواهیم بود. از سوی دیگر اتوبان امام علی(ع) و تعریض خیابان شهید مدنی از جمله طرح‌هایی است که امیدواریم با اختصاص اعتبارات مناسب بتوانیم املاک خیابان شهید مدنی را تملک کرده و شاهد بازگشایی این مسیر باشیم.

نوسازی، نیازمند حمایت دولت

شهردار تهران همچنین در حاشیه افتتاح طرح‌های منطقه 7 در مجتمع بازیافت زباله در جمع خبرنگاران گفت: موضوع بافت فرسوده از سخت‌ترین کارهایی است که امروز در کشور وجود دارد. در گذشته نیز هیچ شهرداری سراغ این موضوع نرفته است اما از آنجایی که این پروژه هزینه سنگین دارد باید از خدمات دولتی‌، حمایت بانک‌ها و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برخوردار باشد.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری که موضوع انتقاد شورای شهر از عملکرد شهرداری در حوزه بافت فرسوده را مطرح کرد، بیان داشت: انتقاد شورا طبیعی است و هیچ اشکالی ندارد اما من پیشنهاد می‌کنم که شورای شهر یکی از جلسات علنی شورا را به این موضوع اختصاص دهد تا دوستان ما در بخش بافت فرسوده و سازمان نوسازی گزارش‌های خود را ارائه دهند.

وی افزود: ما مجموع 30 هزار واحد اعم از مسکونی، اداری و تجاری را در محلات تهران باید شروع می‌کردیم که شامل تولید زمین، مسکن، بخش سرمایه‌گذاری و تولید و آماده کردن طرح‌ها بوده که در مراحل مختلف این کار آغاز شده است.

شهردار تهران سپس به طرح‌های منطقه 7 اشاره و عنوان کرد: بافت‌های فرسوده خیابان شهید مدنی و نظام آباد، ادامه اتوبان امام علی(ع)، باز شدن انتهای اتوبان صیاد شیرازی، ادامه خیابان شهید مطهری و تکمیل عقب نشینی املاک خیابان امام حسین(ع) و در کنار آن اجرای پروژه‌های محلی در دستور کار قرار دارد.

وی سپس به بهره برداری از مجموعه بازیافت در منطقه 7 اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از راه‌اندازی مجموعه کهریزک که در آن برای زباله‌های‌تر تعیین تکلیف شد هم‌اکنون بحث فرهنگ‌سازی‌ و تفکیک زباله خشک از مبدا از موضوعات جدی است که در حال پیگیری هستیم.

شهردار تهران ادامه داد: هم‌اکنون این حوزه به مرز 900 تن در روز در شهر تهران رسیده و تقریبا یک هفتم از زباله‌ها را به‌صورت بازیافت پیش می‌بریم.

در ادامه خبرنگاری با اشاره به موضوع آلودگی شدید هوای تهران درخصوص جابه‌جایی نمایشگاه تهران سؤال پرسید که قالیباف در پاسخ اذعان داشت: با انتقال نمایشگاه موضوع آلودگی هوا حل نمی‌شود. آلودگی هوا و آلودگی صوتی عمدتا از بحث ترافیک نشأت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین بحث صنایع غیرضروری که باید در شعاع 120‌کیلومتری شهر باشد از موضوعاتی است که باید با تصمیمات جدی حل شود. شهردار تهران در ادامه خاطرنشان کرد: البته اخیرا مطلع شدم که در جلسه سران قوا موضوع ترافیک و حمل‌ونقل در دستور کار قرار گرفته، به من هم منتقل کردند که آمادگی ایجاد کنیم و در یک جلسه وضعیت شهر را توضیح دهیم  تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

نوسازی بافت های فرسوده باید مستمرباشد

محمدباقر قالیباف درموردنوسازی بافت های فرسوده  گفت: طرح‌ نوسازان در مناطق شهر تهران در حال انجام است؛ البته بافت فرسوده مقوله‌ای نیست که مانند یک اتوبان، مترو یا خیابان در یک زمانبندی 2 یا 3 ساله انجام شود بلکه باید به‌صورت مستمر ادامه یابد.

به گفته قالیباف به هر میزان کمک دولت، بانک‌ها و حضور بخش خصوصی را در این حوزه قوی‌تر کنیم طبیعی است که سرعت انجام کار بیشتر می‌شود.

کد خبر 71488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز