انجمن آلزایمر ایران در محله اکباتان نخستین کتاب جامع راهنمای فعالیت‌های توان‌بخشی ذهنی و جسمی بیماران مبتلا به آلزایمر را چاپ کرد.

کتاب آلزایمر

به گزارش همشهری آنلاین، این کتاب برای مراقبان و خانواده‌های افراد مبتلا به دمانس و بیماری آلزایمر بسیار کاربردی و مفید است.

معصومه صالحی، مدیر انجمن آلزایمر ایران، که ۲۱ سال پیش با کمک تعدادی از خیرین محله اکباتان این انجمن را راه‌اندازی کرده‌اند می‌گوید: «بار مراقبت و توان‌بخشی از افراد مبتلا به انواع دمانس، به‌ویژه بیماری آلزایمر، بسیار سنگین است. از سوی دیگر، افزایش آگاهی مراقبین خانواده و سایر افرادی که به نحوی با این عزیزان در ارتباط هستند تا حد زیادی موجب کاهش این بار سنگین خواهد شد.»

او می‌افزاید: «مجموعه فعالیت‌های ذهنی و جسمی (در این کتاب) پس از تلاش‌های بسیار و باهمت هیئت‌علمی و کارشناسان انجمن برای راهنمایی و مساعدت خانواده‌ها چاپ شده است. خانواده‌ها و مراقبان می‌توانند شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ با بخش روابط عمومی انجمن به شماره ۴۴۶۳۰۶۵۲-۰۲۱ داخلی ۱۱۷ تماس بگیرند و برای تهیه کتاب راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.»
 

خانه بیماران آلزایمر در اکباتان

جمعیت سالمند شهرک اکباتان و معضلات ناشی از بیماری‌ها و نگهداری آن‌ها باعث شد تا سال ۱۳۸۰ معصومه صالحی و جمعی از خیرین شهرک نخستین انجمن آلزایمر کشور را تأسیس کنند. این انجمن به‌عنوان اولین تشکل غیردولتی آموزشی، درمانی، مراقبتی و توان‌بخشی ویژه افراد مبتلابه دمانس و بیماری آلزایمر در کشور به ثبت رسیده است. انجمن توانسته است با ایجاد ارتباط و فراهم کردن زمینه همکاری با سازمان‌های مختلف و با بهره‌گیری از اعتماد و حمایت‌های مردم و سخت‌کوشی اعضای داوطلب، خدمات مؤثر و شایسته‌ای را به افراد مبتلا و خانواده آنان ارائه کند و تاکنون بیش از ۸۰۰۰ مبتلا را تحت حمایت قرار داده است.

کد خبر 714744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha