چهارشنبه ۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: 9 فیلم کوتاه خارجی از 16 کشور جهان در بخش بین‌الملل بیست‌وهفتمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم فجر به روی پرده می‌رود

به گزارش ایسنا، روابط عمومی جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: آلمان با سه فیلم و فنلاند، اسپانیا و برزیل با دو فیلم در این بخش حضور دارند.

فیلم‌های این بخش از جشنواره شامل «زد – 411» ساخته دنیل اردلی از مجارستان، «امین» ساخته دیوید دوسا از فرانسه آلمان و هلند، «چشم مرد نابینا» ساخته‌ متیو تالبوت کلی از ایرلند ، «امیدواری» ساخته ناتالی ربکا هکتمان از استرالیا، «سفر دلچسب» ساخته گی‌یرمو روکومورا از اروگوئه ، «خرمن» ساخته سامی کورجوس از فنلاند ، «قصه‌های پریان برای بچه‌های شرور» ساخته ویکتور هوگو بورخس از برزیل ،«مجیدی» ساخته ازهار رودین از مالزی ، «پدرم خوابه» ساخته گرگور موسکالا از آلمان ، «ماهی مرموز» ساخته جووانی ماسلی از اسپانیا، «یک» ساخته کاتری هارده از استونی ، «پیوسته در حرکت» ساخته راکوئل آجفرین و انریکه گارسیا از اسپانیا ، «پرتو نور» ساخته تام زنکر و لارس پاندل از آلمان ، «به هم ریخته» ساخته الساندرو چیلی از ایتالیا ، «سرازیری» ساخته محمد کان مرتوگلو از ترکیه، «شناور» ساخته روای خاویر از پرتغال ، «توقف» ساخته پارک جای اوکه از کره ، «تانگوی فنلاندی» ساخته هانو لایونن و تامی ریونهیرمو از فنلاند ، «ترمینال» ساخته‌ «لئوناردو کاداوال» از برزیل می‌شود.

همچنین سه فیلم ایرانی در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه بین‌الملل حضور خواهند داشت که اسامی آن‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

فیلم «یاریک» ساخته سسیل هنری و آلکساندر لازلو در بخش بین‌الملل بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به روی پرده می‌رود.

«یاریک» اولین فیلم بلند این دو کارگردان است. ماکسیم کولسنیکف بازیگر کودک نقش اصلی فیلم، جایزه بهترین بازیگر خردسال جشنواره فیلم «رادیانت انجل» که با هدف ارتقاء فرهنگ اخلاق و معنویت در نسل جوان روسیه در مسکو برگزار می‌شود را دریافت کرده است.

همچنین آلکسی دوم، سر اسقف کلیسای ارتدکس مسکو و کل روسیه نشان افتخاری به نویسنده فیلمنامه به پاس «پوشش دادن سینمایی یک معضل حاد اجتماعی» تقدیم کرده است.

داستان این فیلم درباره یاروسلاو پسر 6 ساله‌ای است که همراه با مادر برای یافتن پدر ناپدید شده‌اش به مسکو می‌آید اما مادرش را هم گم می‌کند و در شهر غول آسای مسکو تنها رها می‌شود.

پسرک به دست اعضای مافیای روسیه می‌افتد که قصد دارند، او را در معاملات قاچاق انسان به فروش برسانند.

به گفته سازندگان فیلم «یاریک»، هر ساله هزاران کودک به خارج از روسیه قاچاق می‌شوند که سرنوشت بسیاری از آنها نامعلوم است. آنها ابراز امیدواری کرده‌اند که تماشاگران بی‌اعتنا از کنار مشکلی که در فیلم مطرح شده عبور نکنند و این فیلم بتواند نقشی رسانه‌ای در مطرح شدن این موضوع داشته باشد.

در فیلم «یاریک» که محصول سال 2008 سینمای روسیه است بازیگرانی چون ماکسیم کولسنیکف، آناتولی بیلی،آرمن جارخانیان، ولادیمیر دالینسکی، میخاییل گورووی، دمیتری پرسین، النا کزنوفونتووا، اینسا موسکوویچوا و آنا یکولووا نقش آفرینی می‌کنند.

کد خبر 71470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز